پنجمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی، امروز شانزدهم بهمن با حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان به مدت 3 روز در مصلی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر آریا الستی، معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان در افتتاحیه این جشنواره گفت: جشنواره امسال با حضور 60 مخترع از 30 کشور جهان به صورت بین المللی آغاز به کار کرده است، در بخش داوری اختراعات از میان هزار اختراع 330 اختراع را میزبان هستیم.

وی افزود: از میان اختراعاتی که سال های گذشته داوری شده و تسهیلات بنیاد ملی مخترعان را به خود اختصاص داده است 260 اختراع در بخش تجاری سازی شرکت کرده اند تا با مذاکره صاحبان صنایع اختراعات خود را به مرزهای تجاری برسانند.

معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: 28 مؤسسه تسهیل کننده روند تجاری سازی و صندوق های مالی و اداری در دالان تسهیل کنندگان در این جشنواره خدمات ارایه می دهند.

الستی با بیان اینکه 6 هزار سرمایه گذار و صاحبان صنایع بخش خصوصی در این نمایشگاه حضور دارند اظهار کرد: در این نمایشگاه بخش VIP را در نظر گرفتیم تا اگر نیازی به مذاکره مخترعان و سرمایه گذاران بود در این بخش انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود 11 کارگاه آموزشی داشتیم که 5 کارگاه آن به زبان فارسی و 6 کارگاه آن به زبان انگلیسی است که طی 3 روز ارایه می شود./ح
برچسب ها: جشنواره ، نوآوری ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار