اجرای قانون کار تمام وقت پزشکان در مراکز دولتی به صورت پایلوت در چند بیمارستان وابسته به دانشگاه های تهران و شهید بهشتی انجام می شود.

دکتر طریقت، سرپرست وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به قانون تصویب شده پیرامون کار تمام وقت پزشکان در مراکز دولتی باید مشکلات اصلی برطرف شود، چرا که پزشکی یک کار تیمی است و تا شرایط مناسبی برای پزشکان فراهم نگردد نمی توان توقع داشت پزشک تمام وقت در دسترس باشد.

طریقت اظهار داشت: در حال حاضر به پزشکان در مراکز دولتی توجه کافی نمی شود یعنی برخوردها مناسب شأن پزشکان نیست و پزشک مجبور است برای رفع شرايط زندگی خود در چند جا مشغول باشد.

وی با بیان اینکه اگرچه این شرایط درست نیست خاطرنشان کرد: برای اجرای بهتر این طرح باید انگیزه لازم در پزشکان ایجاد شود که شامل تأمین معیشت پزشک و تأمین اعتبار و شأن اجتماعی وی است.

وی تصریح کرد: این قوانین نیازمند بسترسازی است و تا بستر مناسب برای اجرای آن فراهم نشود قانون به طور کامل اجرایی نخواهد شد.

وی گفت: پزشک باید در خدمت بیمار فعالیت کند و قوانین باید دغدغه ها را برای پزشک مرتفع سازد.

وی افزود: اجرای کار تمام وقت پزشکان در مراکز دولتی به صورت پایلوت در چند بیمارستان مرتبط با دانشگاه های تهران و شهید بهشتی در حال انجام است و نتیجه این طرح آزمایشی ملاک اصلی در اجرای طرح کار تمام وقت پزشکان در مراکز دولتی خواهد بود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار