شبکه اي بي سي نيوز از انتشار اطلاعات جديدي درباره عامل انفجار در سفارت آمريکا در ترکيه خبر داد و تصريح کرد عامل اين حمله قبل از عمليات گفته بود به علت مداخله آمريکا در سوريه دست به چنين کاري خواهد زد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ نيک شيفر خبرنگار شبکه تلويزيوني اي بي سي نيوز در آنکارا در گزارشي گفت:  بازرسان در ترکيه اعلام کردند عامل انفجار در سفارت آمريکا در آنکارا مردي چهل ساله بود که مواد منفجره کافي براي تخريب يک ساختمان دو طبقه بهمراه داشت. اما طرح اين مرد براي انفجار سفارت آمريکا و کشتن نيروهاي آن به علت تدابير شديد امنيتي و همچنين به علت شجاعت يک شهروند ترک خنثي شده است. تصاوير جديدي از عامل انفجار در سفارت آمريکا در آنکارا منتشر شد.

براساس اين گزارش، عامل انفجار در سفارت آمريکا در آنکارا فردي به نام اجويت شانلي است که عضو يک گروه شبه نظامي چپگراي ترکيه بود. تصاويري که از وي منتشر شد نشان مي داد  او  کمربند انفجاري   بر تن کرده است. وي براي انجام اين حمله خود را بعنوان فردي تحويل دهنده معرفي و تلاش کرده است وارد ساختمان سفارت شود. اما تنها چند ثانيه بعد از آن که وارد ورودي سفارت آمريکا شده است يکي از نيروهاي امنيتي حاضر در ورودي سفارت متوجه شد که مشکلي وجود دارد وي به سرعت به همکارش که در آن جا بود،گفت  از محل دور شود. اين مامور امنيتي به نام مصطفي آکارسو  از شهروندان ترکيه با قرباني کردن جان خود، همکار خود و ديگران را در داخل سفارت آمريکا نجات داده است.فرانسيس جي ريکاردونه سفير آمريکا در ترکيه درباره مصطفي آکارسو گفت وي با قرباني کردن خود جان بسياري از شهروندان آمريکا و ترکيه را در داخل سفارت نجات داد. مراسم تشييع جنازه مصطفي آکارسو در شهر کوچک محل زندگي وي برگزار شد.

خبرنگار ان بي سي نيوز گفت مصطفي آکارسو  براي مدت بيست سال در سفارت آمريکا در آنکارا کار مي کرد. سفير آمريکا هم وي را يک قهرمان توصيف کرد.  فردي که به سفارت آمريکا در آنکارا حمله کرده بود قبل از عمليات گفته بود علت اين اقدام مداخله آمريکا در سوريه است. بعد از حمله به سفارت آمريکا در آنکارا سفارتخانه هاي ديگر  کشورها در ترکيه به علت حملات احتمالي در حال آماده باش قرار گرفتند.


                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: آمریکا ، سفارت ، آنکارا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار