سوريه تصميم خود را براي پاسخ دادن به حمله اخير جنگنده هاي ارتش رژيم صهيونيستي به يک مرکز تحقيقات علمي در حومه دمشق گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌محي الدين محمد در گفتگو با شبکه تلويزيوني الميادين ؛ درباره اعلام آمادگي احمد معاذ الخطيب براي گفتگو با نمايندگان نظام سوريه گفت: من اميدوارم سخنان الخطيب به معناي بيدار شدن وجدان او و بازگشت به منطق باشد. زيرا حل بحران سوريه فقط با شيوه هاي سياسي و توسل به گفتگو امکان پذير است. طرفهاي بين المللي از جمله آمريکا اطمينان دارند سقف گفتگوها بيانيه نشست ژنو است و مسئله کناره گيري بشار اسد از قدرت مطرح نيست. آماري که الخطيب در مورد شمار زندانيان در سوريه بيان کرد، مبالغه آميز است. دولت سوريه در مشخص کردن وضع همه بازداشت شدگان سياسي جدي است. هر از چند گاهي هم دستور عفو زندانيان صادر مي شود. 

وي خاطر نشان کرد: سخن گفتن درباره گفتگو بين نظام سوريه و ائتلاف ملي مخالفان زودهنگام است. به ويژه که اختلافات داخلي بين مخالفان درباره اين مسئله وجود دارد. بعضي اعضاي ائتلاف و شوراي استانبول تلاش مي کنند اينطور جلوه دهند که سخنان الخطيب اظهارنظر شخصي وي است. اما به نظر من تمايل بين المللي براي پيشبرد راه حل سياسي در سوريه وجود دارد. زيرا ادامه شرايط کنوني در سوريه ديگر قابل قبول نيست. بدون شک راه حل سياسي به نفع ملت سوريه است. 

اين روزنامه نگار سوري  گفت: روشن است که حمله هوايي به سوريه تصميم آمريکا بود که اسرائيل آن را اجرا کرد. جنگنده هاي اسرائيلي تا فاصله سه کيلومتري در حريم هوايي سوريه نفوذ کردند. اما من تاکيد مي کنم پاسخ سوريه بسيار گسترده تر از حمله اسرائيل خواهد بود. اسرائيل و آمريکا بايد بفهمند  حمله به سوريه بايد متوقف شود. حملات تروريستي گروههاي مسلح در سوريه با هماهنگي بعضي کشورهاي منطقه از جمله ترکيه، قطر و عربستان و ناتو است. اسرائيل به خوبي از قدرت سوريه براي پاسخ دادن به اين حمله آگاهي دارد. اين حمله به هيچ وجه بدون پاسخ باقي نخواهد ماند. سوريه تصميم خود را براي پاسخ دادن به اين حمله گرفته است. بدون شک سوريه در عملي کردن تصميم خود جنبه هاي مختلف و تاثير آن بر منطقه و ديگر کشورها را بررسي خواهد کرد.

محي الدين محمد افزود: سوريه توانسته بود در کشمکش طولاني در برابر اسرائيل توازن راهبردي ايجاد کند. دشمني ما با اسرائيل تاريخي است و هيچ گريزي از پاسخ به اين حمله وجود ندارد. هر نوع درگيري در منطقه مي تواند باعث آتش زدن همه منطقه شود. سوريه توانايي ويران کردن اسرائيل را دارد. اسرائيل با حمله خود اين حق را به سوريه داد که هر طور مي خواهد به اين حمله پاسخ بدهد.  سوريه بدون شک سلاحهاي بازدارنده و قدرتمند در اختيار دارد. کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس مصر را از جبهه مقاومت در برابر اسرائيل خارج کرده بودند و اکنون هم حماس را از اين جبهه خارج مي کنند. ادعاي حمله اسرائيل به کاروان سلاح سوريه براي حزب الله براي توجيه کردن اين حمله اسرائيل است. من تاکيد مي کنم حزب الله سلاحهاي کافي و مناسب را در اختيار دارد و نه اسرائيل و نه آمريکا نمي توانند در اين مورد کاري انجام دهند.



                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: سوریه ، اسرائیل ، تجاوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار