معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با بهره برداری از دو کارخانه تولید انرژی از زباله زمینه تولید انرژی پاک میسر می شود.

مجتبی عبدالهی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر کل زباله های پایتخت به بردازش و به شیوه بهداشتی دفع می شود و با بهره برداری از پروژه زباله سوز کهریزک در اردیبهشت سال 92 زنجیره مدیریت پسماند در راضی 1100 هکتاری مجتمع آراد کوه تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: مراحل ساخت دومین کارخانه تولید انرژی از زباله در منطقه 4 پایتخت آبعلی در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد که ظرفیت تولید انرژی از زباله در این  منطقه 2 مگا وات است و میتوان به شش مگاوات افزایش داد.

عبدالهی با اشاره به اینکه سالانه 150 میلیارد ریال برای جابه جایی زباله ها در تهران هزینه می شود خاطر نشان کرد: اگر این حجم زباله به درستی مدیریت نشود می تواند در آینده نه چندان دور به یک فاجعه زیست محیطی تبدیل شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با بهره برداری از واحد تولید انرژی از زباله بخشی از زباله ها تبدیل به انرژی پاک می شوند اما هنوز باید ظرفیت های بیشتری برای تولید انرژی از زباله های ایجاد شود تا تمام زباله ها تحت پوشش قرار گیرند./ف

برچسب ها: خدمات ، شهرداری ، میسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار