آغاز انتشار ۸+۳ عنوان کتاب از مجموعه«ادبیات داستانی مقاومت اسلامی لبنان» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي، مدعوینی از کشور لبنان جمعی از نویسندگان ، مترجمان برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران, به همت ستاد مردمی بزرگداشت سرداران شهید جهان اسلام در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۸ عنوان کتاب بزرگسال و ۳ عنوان کتاب کودک در حوزه ادبیات داستانی مقاومت اسلامی لبنان به زبان فارسی رونمائی می شود.
این مراسم از سوی این ستاد و با مشارکت روابط عمومی وزارت ارشاد با هدف مشارکت گسترده اهالی فرهنگ ، فرهیختگان , نویسندگان و مترجمان به ترویج و گسترش ادبیات مقاومت برگزار خواهد شد.  
«ادبیات داستانی مقاومت اسلامی لبنان » شامل دو مجموعه « قلم رصاص » و «کتابهای کودکان» می باشد.  
مجموعه«قلم رصاص» برگزیده بیست و هشتمین دوره کتاب سال خارجی جمهوری اسلامی ایران می باشد و از جمله داستان های این مجموعه می توان به «ریسمانی از جنس دل» ،« بود و دیگر هرگز نخواهد بود», « بازگشت دوباره» ، « زمانی برای کوچ به جایگاه سیمرغ» ، « شما نمی توانید بخواهید »، « و لبخند زد» ،« تو سهم منی و سیاه و سپید» اشاره کرد.  
«برای چه فداکاری کرد؟» « نگهبان کوه » و « سوسو و کلاغ سیاه » نیز در فهرست کتابهای کودکان قرار دارد.
این دو مجموعه توسط انتشارات پرستا به زیور طبع آراسته شده است.سید محمد حسینی، شیخ علی ضاهر , رئیس مؤسسه رسالات لبنان و محمدرضا سرشار ناظر ادبی ترجمه فارسی این مجموعه در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.  
فیلم های اقتباسی از مجموعه قلم رصاص در بازار جهانی جشنواره فیلم فجر نیز عرضه شده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار