يک کارشناس سياست خارجي گفت: کنفرانس مونيخ اجلاسی مفيد در جهت بهبود ساز و کارهاي صلح و امنيت جهاني بوده و جمهوری اسلامی ایران بار دیگر نقش بی‌چون و چرای خود را در حل معادلات بین‌المللی به جهانیان ثابت کرد.

"حسن هاني‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به حضور ايران در کنفرانس امنيتي مونيخ گفت: حضور ايران در نشست‌هاي مهم بين‌المللي از جمله کنفرانس امنیتی مونیخ نشانگر دستگاه فعال ديپلماسي کشورمان است.

وي افزود: با توجه به درخواست کشورهاي مختلف برای گفتگو با مقامات کشورمان، مي‌توان به نقش و اهميت جمهوري اسلامي ايران در برقراري صلح، امنيت منطقه‌اي و جهاني پي برد.

هاني‌زاده با اشاره به ديدار فرستاده سازمان ملل و رهبر ائتلاف ملي سوريه تصریح کرد: "اخضر ابراهيمي" و "معاذالخطیب" به اين نکته پي‌برده‌اند که براي پايان دادن به بحران 22 ماهه سوريه بايد از سياست‌ها و راهکارهاي جمهوري اسلامي ايران استفاده کرده بنابراین سعی دارند با گفتگو و رایزنی با مقامات کشورمان به بحران در این کشور پایان دهند.

این کارشناس سياست خارجي ادامه داد: ديدار وزراي خارجه کشورهاي منطقه و اروپا، رهبران احزاب و تشکل‌هاي گوناگون با مقامات کشورمان و گفتگو پیرامون بحران سوریه، نشانگر اهميت نقش ایران در محافل و مجامع بين‌المللي است.

هاني‌زاده اظهار داشت: نتايج حاصل از کنفرانس مونيخ را مي‌توان شکست راهکارهاي غرب در مقابل بحران سوريه و استفاده از طرح 6 ماده‌اي ايران براي برقراري صلح در سوريه و منطقه دانست.

این کارشناس سياست خارجي در پايان یادآور شد: کنفرانس مونيخ اجلاسی مفيد در جهت بهبود ساز و کارهاي صلح و امنيت جهاني بوده و جمهوری اسلامی ایران بار دیگر نقش بی‌چون و چرای خود را در حل معادلات بین‌المللی به جهانیان ثابت کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مونیخ ، سوریه ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار