عدم مراجعه دوره ای به پزشک،چاقی و عدم توجه به علائم بیماری از شایعترین دلایل بروز سرطان پستان در بین زنان استان می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، دکتر سید مهدی هاشمی فوق تخصص هماتولوژی، مدیکال انکولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دراینباره گفت: سرطان در بار جهانی بیماری، در دهه های آینده عامل مهم و فزاینده خواهد بود و انتظار می رود که تعداد موارد مبتلا به سرطان دردنیا در سال 2020به 15 میلیون نفر افزایش یابد.

وی سرطان را رشد افسار گسیخته و خارج از کنترل سلول های طبیعی بدن ذکر کرد و افزود: وضعیت اقتصادی اقلیمی، نوع و سبک زندگی، در بروز و شیوع انواع سرطان تاثیر مستقیم دارد.

وی اضافه کرد: بیماری سرطان به لحاظ دارا بودن استرس روانی برای بیمار و بستگان،بار مالی برای خانواده ها و سیستم سلامت و هزینه های سنگین از اهمیت خاصی در جامعه برخوردار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه سرطان معده و مری را شایع ترین نوع سرطان در بین مردان استان سیستان و بلوچستان و سرطان پستان را بعنوان شایع ترین نوع سرطان در بین زنان استان ذکر کرد.دکتر هاشمی مصرف دخانیات، ناس و پان را از مهمترین ریز فاکتورهای سرطان مری و معده در استان برشمرد و استفاده از رژیم غذایی مناسب، لبنیات کم چرب ،عدم مصرف دخانیات و فعالیتهای فیزیکی و همچنین عدم استفاده از فست فود ها را برای سلامتی ضروری عنوان کرد.

دکتر طیبه حاجی میرزا کارشناس ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: تا کنون تعداد 4487 رکورد مورد سرطان در استان به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: بیماری سرطان در ایران بعنوان سومین عامل مرگ و میر محسوب می گردد و سالانه حدود 30 هزار نفر در ایران در اثر این بیماری جان خودشان را از دست می دهند.

گفتنی است: 8 لغایت 15 بهمن ماه هرسال بعنوان هفته ملی مبارزه با سرطان نامگذاری شده است/س
برچسب ها: سرطان ، پستان ، درزنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.