اورژانس كشور اعلام کرد؛

1092 مصدوم حوادث ویژه ترافیکی در دو هفته گذشته

اورژانس كشور اعلام کرد: حوادث وي‍ژه ترافیکی در دو هفته گذشته بیش از 1092مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ معصومي، مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور ضمن اعلام این خبر گفت: حوادث ويژه رخ داده طی دو هفته گذشته منجر به اعزام 501 آمبولانس و بیش از 1000 تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث شد.

براساس این گزارش، نیروهای امدادی اورژانس 115 پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، 1092 نفر را جهت دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراكز درمانی منتقل کردند.

براساس گزارش مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور، مهم ترین حادثه ویژه ترافیكی در هفته گذشته واژگوني اتوبوس در کیلومتر 15محور بندر خمير _بندر عباس بود كه بلافاصله 7دستگاه آمبولانس اورژانس پيش بيمارستاني به محل اعزام شدند كه متاسفانه 5 نفر قبل از رسيدن آمبولانس فوت و 48 نفر مصدوم حادثه پس از اقدامات اوليه و تخصصي فوريتهاي پزشكي به بيمارستان هاي عبدالباقي خمير و صاحب الزمان و شهيد محمدي و خليج فارس بندرعباس انتقال پيدا كردند.

برپایه این گزارش، همچنین مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي اورژانس تهران از واژگوني اتوبوس در اتوبان قم خبر داد. بلافاصله 5 دستگاه آمبولانس اورژانس پيش بيمارستاني به محل اعزام شدند كه اولين آمبولانس پس 4 دقيقه به محل حادثه رسيده و 16نفر مصدوم حادثه پس از اقدامات اوليه و تخصصي فوريتهاي پزشكي به بيمارستان شهداي هفتم تير شهر ری انتقال پيداكردند.

 امدادگر خانواده و نزدیکان خود باشید

مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور تاکید کرد: با تهیه کیف کمک های اولیه در وسیله نقلیه و منزل خود برای مقابله با حوادث احتمالی آماده باشید و هنگام رخداد هر حادثه ای در صورت وجود مصدوم از اورژانس 115 کمک بخواهید.

این مرکز به هموطنان توصیه کرد: با فرا گرفتن آموزشهای کمک های اولیه می توانید یک امدادگر برای خانواده  خود باشید.

 مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور تاکید کرد: در صورت تماس با شماره 115 ، برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه کنید. برای کاهش زمان حضور کارشناسان اورژانس 115 بر بالین بیمار، در اعلام نشانی محل حادثه یا منزل از علایم واضح و نشانه های مشخص در مسیر استفاده کنید( مانند مسجد، چهارراه، تابلو بزرگ مغازه ها یا ادارات). از ازدحام در محل حادثه خودداری کرده و از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری کنید و مسیر خودروی امدادی را باز نگه دارید./ح
برچسب ها: تصادف ، اورژانس ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.