داروهای بیهوشی نقش مستقیمی در عمل جراحی دارند

رئیس انجمن قلب ایران گفت: استفاده از داروهای بیهوشی مطمئن در اعمال جراحی نقش مستقیمی در حوزه سلامتی بیمار دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر سیدمصطفی علوی عضو هیئت علمی مرکز قلب شهید رجایی در نشست خبری امروز با بیان اینکه خوشبختانه با روند حاضر اعمال جراحی کم تهاجمی کشورمان در آینده بین کشورهای خاورمیانه پیشرو خواهد بود گفت: این اعمال جراحی بیهوشی اختصاص به خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به جراحی های کم تهاجمی و غیرتهاجمی از وسعت جراحی پائین تری برخوردار هستند لذا ظرافت کار نیاز به بیهوشی کامل بیمار دارد افزود: در این نوع جراحی ها بیهوشی باید در حدی باشد که بیمار در حین عمل هیچ نوع حرکتی نداشته باشد.

رئیس انجمن بیهوشی قلب ایران ادامه داد: نقش متخصص بیهوشی در انجام بیهوشی قابل قبول در مدت حضور بیمار، بعد از عمل  جراحی و در مدت بستری بسیار با اهمیت خواهد بود.

وی گفت: این اعمال جراحی علاوه بر فواید بسیار در حوزه زیبایی از نظر مدت بستری و کاهش هزینه های بیمارستانی نقش بسیار مهمی دارد.

دکتر علوی در رابطه با شرایط کشورمان در حوزه داروهای بیهوشی یادآور شد: برخی از داروهایی که به صورت تقلبی در بعضی از مراکز استفاده می شوند به ویژه شل کننده های عضلانی نقش مهمی در سلامت بیمار داشته و برای جلوگیری از حرکت بیمار نیازمند اثربخشی قابل قبولی می باشند.

وی در پایان با بیان اینکه اثرات داروهای بیهوشی در حین عمل قابل مانیتورینگ و پایش هستند خاطرنشان کرد: با استفاده از دستگاه ها می توان میزان اثربخشی داروهای بیهوشی و حتی عمق بیهوشی را اندازه گیری نمود که در این حوزه ضرورت دارد برای جلوگیری از عوارض عمل از داروهای بیهوشی مطمئن استفاده نمائیم./ح

برچسب ها: دارو ، بیهوشی ، جراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار