مدیر بورس استان کرمانشاه با اشاره به رشد 22 درصدی حجم سهام معامله شده در 9 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: ارزش سهام مبادله شده در این مدت نیز شش درصد بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

زهرا دفتری اظهار داشت: در 9 ماهه امسال 854 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش دو هزار و 282 میلیارد ریال در بورس کرمانشاهمبادله شده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که در 9 ماه نخست سال گذشته 702 میلیون سهم به ارزش دو هزار و 144 میلیارد ریالمعامله شده بود که از اول امسال تا پایان آذرماه دو هزار و 299 کد معاملاتی ایجاد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد رشد داشته است

به گفته این مقام مسئول اعلام کرد: بر اساس آمارهای به دست آمده از کل معاملات انجام شده 55 درصد مربوط به خرید و مابقی مربوط به فروش بوده است.

دفتری با اشاره به برنامه های آموزشی و فرهنگی بورس کرمانشاه در 9 ماه اول امسال، تصریح کرد: در این مدت 208 نفردر کلاس های آموزشی حاضر شده اند و 180 نفر نیز در دوره های مختلف از بورس منطقه ای بازدید به عمل آورده اند.

مدیر بورس منطقه ای کرمانشاه در خصوص دلایل رشد حجم و ارزش معاملاتبورس در سال جاری، یادآور شد: بازار سال جاری در حالی کار خود را آغاز کرد که نگرانی از بی ثباتی نرخ ارز به اوج خود رسیده بودو در این زمان رشد شدید قیمت ها در سایر بازارها اعم از طلا، مسکن، مصالح ساختمانی و سایر بازارها ریسک سرمایه گذاری را در آن ها بالا برد و سرمایه گذاران به دنبال بازار کم ریسک تر وارد بازار سرمایه شدند.

دفتری گفت: ورود نقدینگی جدید به بازار، به خصوص سرمایه گذاری در شرکت هایی که صادرکننده هستند و از نرخ رشد ارز مرتفع می شوند مثل شرکت های پتروشیمی، فلزات اساسی و ... ، باعث رشد شاخص ها و ایجاد روند صعودی در بازار گشت.

وی افزود: در سال 91 بسیاری از صنایع از جمله صنایع غذایی، گروه قندی، پتروشیمی، فولاد و فلزات اساسی و ... سودهای رویایی برای سرمایه گذاران خود به ارمغان آوردند.

مدیر بورس منطقه ای کرمانشاه بیان کرد: به نظر می رسداین روند رو به رشد همچنان ادامه داشته باشد یا حداقل باتوجه به پیش بینی ادامه رشد نرخ ارز، صنایع صادرات محور بورسی بتوانند همچنان جلودار سایر صنایع برای رشد قیمت سهام باشند/س

برچسب ها: کرمانشاه ، بورس ، حجم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.