رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان شمالی گفت:در ده ماه امسال هشت هزار و 740 تن گوشت قرمز و سفید در استان تولید شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان شمالی گفت:در 10ماه امسال هشت هزار و 740 تن گوشت قرمز و سفید زیر نظر بازرسان بهداشتی این اداره در کشتارگاه های استان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است.

علی اکبر دلیرصحرایی افزود: در حال حاضر گوشت قرمز در شش کشتارگاه سنتی و یک کشتارگاه صنعتی دام و گوشت سفید در دو کشتارگاه طیور در سطح استان تولید و به بازار عرضه می شود.

وی به نظارت بهداشتی بر تولید شیرخام دامداران استان اشاره کرد و گفت: طرح نظارت بهداشتی این اداره کل در 42 مرکز جمع آوری شیرخام در سطح استان انجام می شود.

دلیرصحرایی افزود: به طور میانگین روزانه بین 250 تا 300 تن شیر تولیدی مازاد بر نیاز دامداران استان که به مراکز جمع آوری حمل می شود، برای انتقال به کارخانه های فرآوری لبنی، آزمایش می شود.

وی به تداوم طرح نظارت بهداشتی این اداره در مرکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان اشاره کردو افزود:بازرسان بهداشتی ازابتدای امسال 54 هزار نوبت از 980مرکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان بازدید کرده اند.

دلیر صحرایی گفت: با انجام این بازدیدها از مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان، 51 تن فرآورده خام دامی به علت غیرقابل مصرف بودن، از چرخه توزیع خارج و معدوم شده است./س

برچسب ها: تولید ، گوشت ، سفید و قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.