جنجال بر سر ميزان دلبستگي آمريکا به استفاده از اسلحه، را واداشت عکسي از او در حين تيراندازي منتشر کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي، در حاليکه اوباما براي تقويت قوانين کنترل اسلحه در آمريکا تلاش مي کند، از سويي ديگر نيز تلاش  دارد ،  نگراني هاي طرفداران اسلحه را فروبنشاند.
 وي در يکي از سخنراني هاي خود گفت: "ما به سنت قوي خود در خصوص مالکيت اسلحه احترام مي گذاريم". اما بسياري از هواداران حفظ قوانين موجود درباره اسلحه به اوباما اعتماد ندارند. در اين ميان کاخ سفيد عکسي از باراک اوباما را منتشر کرده است که او را   حين تيراندازي و شکار در کمپ ديويد نشان مي دهد.
انتشار اين عکس يک روز پس از آن صورت گرفت که انجمن ملي اسلحه آمريکا اوباما را به دروغگويي درباره تجارب خود در حوزه تيراندازي متهم کرد.

"ديويد کين" رئيس اين انجمن در برنامه اي تلويزيوني گفت: "او [اوباما] قادر نيست هيچ هدفي را نشانه بگيرد. همه اين حرف، گفته هايي توخالي است. گفته هايي نظير آنچه "جان کري" در سال 2004 زماني که براي رقابت هاي رياست جمهوري تلاش مي کرد، مطرح کرد".

"جان کري" در اين رقابت ها به علت حاضر شدن در تصاويري که او را در مسير شکار نشان مي داد، با تمسخر رو به رو شد. او در اين رقابت ها از "جرج بوش" که يکي از مدافعان انجمن ملي اسلحه بود، شکست خورد.

هنوز مشخص نيست که اين عکس اوباما تا چه حد مي تواند به دارندگان و هواداران اسلحه در آمريکا اطمينان دهد که او قصد زمين گذاشتن سلاح شکاري خود را ندارد. کاخ سفيد نيز در اين باره که اوباما احتمالا چه زماني مجددا براي تيراندازي خواهد رفت، اطلاعاتي نداده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار