مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات درخراسان رضوی گفت:هشت جفت درهای مربوط به حرم مطهر امامین جوادین (ع) در مشهد در دست ساخت است که از این تعداد هفت جفت در طلا و یک جفت آن نقره است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، جعفر دهنوی گفت: علاوه بر این، صندوق های حرم مطهر این دو امام معصوم نیز در مشهد توسط هنرمندان مشهدی و شیرازی در دست ساخت است.


او اظهارکرد: صندوق های خاتم کاری، داخل ضریح مطهر امامین جوادین (ع) قرار می گیرد که با توجه به استفاده از چوب ساج و نوع خاتم انجام شده، ماندگاری آن 500 تا 700 سال خواهد بود.

وی گفت: هم اکنون کار درودگری این صندوق ها 90 درصد، تجمیع ضریح 10 درصد و خاتم کاری صندوق های حرم مطهر هم 40 درصد پیشرفت دارد.

او افزود: ساخت این صندوق ها تا شهریور سال آینده تکمیل شده و نصب آن به انجام می رسد.

دهنوی اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان رضوی امسال در اجرای 14 پروژه بازسازی در عتبات به صورت مشارکتی با سایر استان های کشور حضور و نقش فعال و موثر دارد.

او گفت: از جمله این پروژه ها بازسازی ایوان های ˈباب القریشˈ و ˈباب القبلهˈ در حرم های امامین جوادین (ع) و تعویض سنگ های حاشیه این ایوان ها است.

وی افزود: همچنین با توجه به تکمیل و انجام پروژه گنبد حرم مطهر حضرت امام حسن عسگری (ع)، این پروژه و بیمارستان حضرت زین العابدین (ع) در کربلای معلا که هم اکنون در حال تجهیز است، به زودی بهره برداری می شودس./

 

برچسب ها: پیشرفت ، درهای ، حرمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.