ايران با توجه به نهضتي که در توسعه صنايع پتروشيمي (تنوع، کيفيت و کميت) و همچنين توسعه صنايع پالايشي دارد، مي تواند در آينده نزديک از صادرات نفت خام بي نياز شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، پديدار کارشناس بازار جهاني نفت با بيان اين مطلب افزود : ايران با 25 ميليارد دلار سرمايه گذاري سالانه پيشرو ترين کشور منطقه در صنعت نفت است.
وي گفت: قيمت هر بشکه نفت خام سبک ايران در بازارهاي شرق آسيا بيش از 112 دلار و بالاتر از ميانگين بهاي نفت اوپک (110دلار) است.
پديدار افزود : نفت برنت درياي شمال حدود 117 دلار معامله مي شود و قيمت نفت وست تگزاس اينترمديت هم بالاي 98 دلار گزارش شده است.
وي با بيان اينکه قيمت نفت در سال جاري روند افزايشي دارد، افزود: پيش بيني مي شود محدوده قيمت نفت در سال 2013 حدود 105 تا 115 دلار بشود و باتوجه به همگرايي کشورهاي عضو اوپک و کاهش قابل توجه بازار توليد انتظار مي رود ثبات قيمت در بازار جهاني نفت حفظ شود.

پديدار گفت: البته قيمت نفت در مقايسه با ساير شاخص هاي کالايي همچنان ارزان تر است و اگر تا 125 دلار هم برسد به مصرف کنندگان آسيبي نمي زند اما به تقويت سرمايه گذاري در بخش توليد کمک خواهد کرد./س
برچسب ها: توسعه ، صنایع ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار