مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: 2 کارآموز نخبه آذربایجان غربی به مسابقات جهانی مهارت آلمان راه یافته‌اند.

جمشید اسعدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: بین جوانان ظرفیت‌های زیادی نهفته است که باید بسترهای مورد نیاز به شکل مطلوب فراهم شود تا استعدادهای آنها تقویت شده و این توانایی‌ها در راستای توسعه و عمران استان چه بسا کشور به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، بسترسازی برای ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی، شناسایی کمبودهای نهفته در آموزش‌های فنی ‌و حرفه‌ای، برنامه‌ریزی و تلاش برای رفع کمبودها باید در سرلوحه امور قرار گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه برپایی مسابقات در ارتقای توانایی‌های جوانان مؤثر است، اضافه کرد: ایجاد فرصت مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای بین جوانان، ایجاد انگیزه بین شرکت‌کنندگان برای کسب مهارت، بسترسازی برای شکوفایی و کشف استعدادهای جوانان از اهداف برگزاری مسابقات المپیاد ملی مهارت قلمداد می‌شود.

وی به راه‌یابی 2 کارآموز نخبه آذربایجان غربی به مسابقات جهانی مهارت آلمان اشاره کرد و افزود: امید شاطرزاده کارآموز نخبه رشته جواهرسازی و یاسمین علی اشرف کارآموز نخبه رشته راه‌کارهای نرم‌افزاری برای تجارت به اردوی تخصصی آماده‌سازی چهل ‌و دومین مسابقات جهانی مهارت 2013 که در آلمان برگزار می‌شود، راه یافتند.

اسعدی گفت: این 2 کارآموز عضو تیم مهارتی آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی در دوازدهمین المپیاد ملی مهارت بودند که با حضور در عرصه ملی، با 5 مدال طلا، 2 برنز و 4 دیپلم افتخار رتبه دوم کشور را کسب کردند.

وی بیان داشت: تجربه حضور جوانان ایران اسلامی در مسابقات جهانی مهارت و رقابت با نمایندگان اعزامی از کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه، برنامه‌ریزی آموزشی و ارزش‌یابی مهارت اهمیت رقابت‌های ملی و جهانی را چند برابر کرده است.

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای آذربایجان غربی اظهار داشت: سازمان جهانی مهارت (WSI) هر 2 سال یک ‌بار مسابقات جهانی مهارت را برای دست‌یابی به استاندارد‌های جهانی مهارت در تجارت، خدمات، صنعت و ارتقای آموزش‌های حرفه‌ای برگزار می‌کند.

وی شرکت در این مسابقات را در ارتقای روحیه خودباوری و توانایی‌های جوانان مؤثر دانست و گفت: جوانان نیز برای شرکت در این مسابقات اظهار علاقه می‌کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.