امروز پس از صدور فرمان تشكيل دولت جديد از سوي "شيمون پرز" رئيس جمهوري رژيم صهيونيستي "بنيامين نتانياهو" نخست وزير ان رژيم موظف شده است تا مذاكرات لازم با احزاب مختلف صهيونيست براي تشكيل دولت ائتلافي تازه را آغاز نمايد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، گروه مذاكره اي از سوي ائتلاف حزبي ليكود – اسرائيل خانه ماست براي ملاقات به مقامات ارشد احزاب "يش عاتيد"، "بيتي يهودي" (خانه يهودي) و حزب شاس تشكيل شده است تا اولين روز مذاكرات را آغاز نمايند. 

نتانياهو از روز گذشته به مدت 28 روز وقت تا دارد تا كابينه جديد دولت ائتلافي را معرفي نمايند با اين حال احتمال تمديد 14 روزه اين مهلت نيز وجود خواهد داشت. 

نتانياهو در مراسمي با حضور شيمون پرز پس از كسب مجوز تشكيل دولت جديد از سوي پرز مدعي شد كه با وجود بحران اقتصاد جهاني دولت جديد رژيم صهيونيستي تلاش خواهد كرد تا شغل هاي جديدي را ايجاد نمايد و پس از آن اذعان نمود كه در سالهاي اخير صهيونيست ها متحمل آسيب ها و هزينه هاي اقتصادي بسياري شده اند.

در اين ميان شيمون پرز نيز با اذعان به بحران گريبانگير رژيم صهيونيستي اظهار داشته كه "دولت هر چه زودتر بايستي تشكيل شود تا بر بي ثباتي سياسي و اقتصادي فائق آيد." 

فردا قرار است نمايندگان ائتلاف حزبي ليكود – اسرائيل خانه ماست با نمايندگان احزاب "يهوديت تورات متحد"، حزب "حاتنوا" به رهبري "تزيپي ليوني" وزير امور خارجه پيشين آن رژيم و "شائول موفاز" رهبر كنوني حزب "كاديما" ديدار كنند.

شب گذشته نيز موفاز با "يائير لاپيد" رهبر حزب "يش عاتيد" ديدار داشته است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار