فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع) گفت: انقلاب اسلامي، دستگاه فکري داراي مباحث آسيب‌شناسي، معرفت‌شناسي و انسان‌شناسي خاص خود است و همين الگوست که دنيا را مي‌ترسانَد، چرا که نتايج انقلاب، چالش‌هاي جدي در بنيان‌هاي فکري استکبار و مادي‌گرايان ايجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "سردار حسين ظريف‌منش" فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع) و دبير همايش تبيين مکتب دفاعي انقلاب اسلامي در آرا و انديشه‌هاي امام خميني(ره) و امام خامنه‌اي که صبح امروز در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار شده است به جزئيات برگزاري اين همايش اشاره کرد و گفت: اين همايش با مشارکت و همکاري تعداد کثيري از دانشگا‌ه‌هاي کشور، اساتيد و پژوهشگران شکل گرفته و اميدواريم فتح بابي براي انجام کارهاي جدي تبييني، پيرامون مکتب دفاعي انقلاب اسلامي باشد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع) از رونمايي 10 پروژه تحقیقاتی دفاعی در این همایش خبر داد و با اشاره به ايام دهه فجر و آموزه‌هاي انقلاب اسلامي اظهار داشت: در اين رابطه سه رويکرد وجود دارد که لازمه و مکمل يکديگرند، نخستين رويکرد، تجليل از ايثارگران و شهداست که با ذکر و يادآوري آن‌ها اين ايام را جشن مي‌گيريم؛ دومين رويکرد، تبييني است که از پيروزي انقلاب و پايمردي‌هاي ملت در اين کار درس گرفته و با شناختن عوامل پيروزي اين انقلاب بزرگ از آن‌ها بهره بگيريم، رويکرد سوم نيز، باز انديشي آموزه‌ها و دستاوردهاي انقلاب به عنوان يک مکتب است که مي‌تواند الگوي ساير جوامع باشد.

وي ادامه داد: انقلاب اسلامي، حرکت دفعي و يک باره نبوده و نيست، بلکه تحولي بنيادين و عميق و بنيادي است که مکتب اسلام و انقلاب با تکيه بر آن در مسايل جديد و امروزي نيز به پيروزي‌هايي خواهد رسيد.

سردار ظريف‌منش با اشاره به مکتب انقلاب اسلامي تصريح کرد: اين دستگاه فکري داراي مباحث آسيب‌شناسي، معرفت‌شناسي و انسان‌شناسي خاص خود است و همين الگوست که دنيا را مي‌ترساند، چرا که نتايج انقلاب چالش‌هاي جدي در بنيان‌هاي فکري استکبار و مادي‌گرايان ايجاد کرده است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع) با اشاره به کارآمدي مکتب انقلاب اسلامي تصريح کرد: اين مکتب فقط در انديشه و متون نيست، بلکه کارآمدي خود را در عمل نشان داده، همان‌طور که جنگ تحميلي، چالش‌هاي بزرگ منطقه‌اي و ايجاد ثبات و امنيت در داخل کشور را پشت سر گذاشته و نقش بزرگي در بيداري اسلامي داشته است.

وي ادامه داد: با توجه به فقر شديد ادبيات علمي در زمينه مکتب دفاعي انقلاب اسلامي، بر آن شديم تا با برگزاري اين همايش و توسل به آموز‌ه‌هاي برگرفته از انديشه‌هاي امام خميني(ره) و امام خامنه‌اي، کارهاي جدي را در اين زمينه انجام دهيم.

ظريف‌منش در پايان خاطرنشان کرد: اين همايش به تنهايي نمي‌تواند همه نيازهاي ما را در اين زمينه برطرف کند، لذا اميدواريم در برنامه پنج‌ساله با همت اساتيد و پژوهشگران، کارهاي جدي را به سامان برسانيم.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: اندیشه ، مکتب ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار