مدیر شیلات سازمان جهاد كشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، ازتولید 18هزارتن ماهی سردابی در این استان تا پایان امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

اسماعیل پیرعلی در جمع خبرنگاران در مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تاكنون حدود 15 هزارتن ماهی قزل آلا در این استان تولید شده كه پیش بینی می شود تا پایان سال سه هزارتن دیگر به این میزان افزوده شود.

وی افزود: این میزان ماهی در 340 مزرعه پرورش استان چهارمحال و بختیاری تولید شده است.

پیرعلی، میزان تولید ماهی قزل آلای این استان در سال گذشته را، 16 هزار و 250 تن از 300 مزرعه پرورش ماهی عنوان كرد.

وی میزان تولید ماهیان سردابی كشور را، 106 هزار تن ماهی در سال گذشته اعلام كرد و افزود: استان چهارمحال و بختیاری با این میزان تولید، 15.5 درصد كل تولیدات كشور و رتبه نخست تولید ماهیان سردابی كشور را به خود اختصاص داده است.

پیرعلی درارتباط با ظرفیت استان چهارمحال و بختیاری برای راه اندازی و ایجاد مزارع جدید از نظر زیست محیطی گفت: رویكرد سازمان جهاد كشاورزی در جهت تولید با حداقل مضرات پساب مزارع برای آب های جاری است.

وی تصریح كرد: دراین راستا، تولید ماهیان سردابی در قالب مجتمع های بزرگ، ایجاد زیرساخت در این مجتمع ها و ایجاد شرایطی برای پرورش ماهی در قفس در  سد كارون چهار در نظر گرفته شده است.

پیرعلی با بیان اینكه میزان تولید ماهی در واحد سطح در استان چهارمحال و بختیاری، 35كیلوگرم در هر مترمربع است، افزود: افزایش تولید در واحد سطح از میزان موجود به 70 كیلوگرم، از دیگر اقدامات و برنامه های این سازمان، برای كاهش اثرات مخرب زیستی مزارع است.

هم اكنون بیش از چهار هزار نفر در استان چهارمحال و بختیاری به تولید و پرورش ماهیان سردابی بخصوص ماهی قزل آلا مشغول هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.