استاندار اردبیل گفت: این استان ظرفیت ها و قابلیت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / 'اكبر نیكزاد' در نشست مشترك با استاندارآذربایجان شرقی و مدیران عامل كشت و صنعت و دامپروری پارس و شركت شیرین عسل تبریز، كه در پارس آباد برگزار شد، افزود: این استان در بخش های مختلف به ویژه حوزه های كشاورزی و دامپروری از استعدادها و پتانسیل های كم نظیری برخوردار است.

وی، كشت و صنعت پارس را از بنگاه های بزرگ اقتصادی و تولیدی استان و كشور دانست و اظهار كرد: برنامه ریزی های مدون و منظم و نیز استفاده بهینه و مطلوب از امكانات موجود، این شركت را به مجموعه موفق و پویا تبدیل كرده است.

استاندار اردبیل، ادامه داد: بخش های غیردولتی در صورت سرمایه گذاری و اجرای طرح های تولیدی و اشتغالزایی در این استان از حمایت جدی دولت و مسوولان استان برخوردار خواهند شد.

نیکزاد شركت شیرین عسل تبریز را از واحد های صنعتی موفق كشور اعلام كرد و گفت: این شركت می تواند حجم زیادتری از سیب زمینی تولیدی استان اردبیل را فرآوری و به كشورهای مختلف صادر كند.

وی، با اشاره به تولیدات و محصولات متنوع شیرین عسل افزود: این شركت با قدم نهادن به بازارهای جهانی، جایگاه خوبی را در سطح دنیا به دست آورده است.

به گفته نیکزاد، شركت پارس توانایی ها و پتانسیل های خوبی در تامین مواد اولیه مورد نیاز شركت شیرین عسل از جمله ذرت، گوجه فرنگی، زیتون را دارد.

وی، با اعلام اینكه هم اكنون حدود 90درصد بذر ذرت و 100درصد بذرسورگوم كشور را استان اردبیل تامین می كند، بیان كرد: با بهره برداری از طرح پایاب سدخداآفرین، حدود 65هزار هكتار از اراضی دیم استان اردبیل تبیدل به آبی شده و سطح تولیدات محصولات كشاورزی و درآمد مردم منطقه به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: در دینای امروزی مدیران باید فرامرزی و بین المللی فكر و برنامه ریزی كنند تا بتوانند با بكارگیری توان و امكانات محلی در بازارهای جهانی حضور پررنگ و موفقی داشته باشند.

'احمد علیرضابیگی'، بسته بندی مطلوب را مشكل اصلی تولیدكنندگان محصولات كشاورزی دانست و افزود: ارتقای سطح كیفی محصولات و بسته بندی صحیح و اصولی، تمایل كشورهای خارجی را برای خرید محصولات ایرانی افزایش می دهد.

وی شبكه توزیع مناسب و گسترده را از ویژگی های شركت شیرین عسل تبریز دانست و خواستار همكاری و تعامل هرچه بیشتر كشت و صنعت پارس با شركت شیرین عسل شد و گفت: گسترش و افزایش سطح همكاری ها، مسیر پویایی و توسعه هردو شركت را هموارتر می كند.

استاندار آذربایجان شرقی، با اعلام اینكه هم اكنون سالانه حدود 10هزار تن سیب زمینی تولیدی استان اردبیل، توسط شركت شیرین عسل خریداری و فرآوری می شود، اظهار كرد: این شركت، توان و ظرفیت خرید و فرآوری حدود 60هزار تن سیب زمینی اردبیل را دارد.

علیرضا بیگی اظهار كرد: این شركت برای نیل به اهداف و برنامه های خود ازجمله ایجاد فرصت های شغلی جدید و پویایی هرچه بیشتر به حمایت و پشتیبانی مسوولان ارشد استان اردبیل نیازمند است.

در این نشست همچنین مدیران عامل شركت های كشت و صنعت پارس استان اردبیل و شیرین عسل آذربایجان شرقی، در سخنان جداگانه ای بر برقراری و تعمیق روابط و همكاری اقتصادی فی مابین تاكید كرند/س 

برچسب ها: اردبیل ، سرمایه ، گذاری ، بخش ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.