معاون اداره‌كل هواشناسي خوزستان از حاكم شدن جو كاملا پايدار از روز دوشنبه (16 بهمن‌ماه) بر استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ علي‌رضا غلام‌پور اظهاركرد: بررسی وضعیت سینوپتیکی نقشه‌هاي هواشناسي، به تدريج استقرار زبانه‌های سیستم پرفشار را نشان مي‌دهد. در حال حاضر استان خوزستان در دامنه امواج ناپایدار قرار دارد، بنابراين ابرناکی و رگبارهای پراکنده و خفیف در استان پيش‌بيني مي‌شود.

وي ادامه ‌داد: انتظار می‌رود با عبور اين امواج از روز دوشنبه جوي کاملا پایدار در استان حاکم شود. همچنين از اواخر وقت امروز به دلیل گرادیان فشار، وزش باد قابل‌ملاحظه و مواج بودن خلیج فارس مورد انتظار است.

معاون اداره‌كل هواشناسي خوزستان  گفت: بر این اساس در 24 ساعته آينده، آسمان مناطق شمالی استان و ارتفاعات نیمه شمالی، نیمه ابری تا ابری بعضا همراه با رگبار پراکنده و گاه توام با وزش باد و
در مناطق مرکزی و غربی نيز آسمان قسمتی تا نیمه‌ابری گاهی با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده و خفیف و در بعضی ساعات با وزش باد پيش‌بيني مي‌شود.

غلام‌پور افزود: همچنين آسمان در مناطق ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب‌شرقی کمی تا قسمتی ابری گاه با افزایش ابر و همراه با رگبار پراکنده و در بعضی ساعات با وزش باد و در مناطق ساحلی و جنوبی نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار پراکنده و از اواخر وقت همراه با وزش باد قابل‌ملاحظه و مواج بودن خلیج فارس پيش‌بيني مي‌شود.

وي عنوان كرد: در شبانه‌روز گذشته امیدیه و هندیجان با 21 و دهدز با 1 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند. امروز نيز انتظار مي‌رود دمای اهواز حداكثر به 18 و حداقل به 8 درجه سانتی‌گراد برسد.

معاون اداره‌كل هواشناسي خوزستان  گفت: در 24 ساعته گذشته ميزان بارندگي در لالي 3.4 ميلي‌متر، شوشتر 2.1 ميلي‌متر، ايذه 1.7 ميلي‌متر ايذه و بهبهان 1.2 ميلي‌متر گزارش شد./س


برچسب ها: بارش ، پراکنده ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.