افزایش ساخت و سازهای بی رویه شهری در طول سالیان اخیر، باعث تخریب بسیاری از باغ های شهرستان ملارد شده و سبزی این منطقه را کمرنگ نموده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ شهرستان ملارد، به عنوان یکی از مناطق مهاجر پذیر استان تهران، در طول سالیان اخیر، شاهد رشد روز افزون ساخت و سازهای شهری و تبدیل  باغات به مناطق مسکونی و تجاری بوده است.
 عوامل بسیاری اعم از مشکلات آب و آبیاری،  گسترش پدیده حاشیه نشینی و منفعت طلبی و سود جویی عده ای،  در تخریب مزارع،  باغ ها و درختانی که در طی سالیان دراز به انبوهی از سبزی رسیده بودند،  موثر بوده است.
وجود باغ ها علاوه بر چشم انداز زیبا و محصولاتی که از آن به بار می نشیند به مثابه ریه های تنفسی طبیعی هستند که نقش بسزایی در پاکی و تعدیل هوا ایفا می کنند.
به نظر می رسد تشدید قوانین باز دارنده  برای مقابله با تخریب باغ ها و اعمال جریمه های هر چه سنگین تر می تواند در جلوگیری از شیوع این پدیده نا مبارک موثر واقع  شود و بطور تعیین تمهیدات این چنینی در حفظ محیط زیست و پایداری مطلوب تر هوای پاک اثر گذار خواهد بود که نقش و تاثیر آن بر سلامت طبیعت و جسم و جان بر هیچ کس پوشیده  نیست و اهمیت آن بسیار بیشتر از کسب سود عده ای است که ساخت بنا را بر پایداری و سبزی طبیعت ترجیح می دهند./ز

برچسب ها: ساخت ، و ، سازهای ، بی رویه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار