هنوز پرمصرف ترین ماده مخدر در اروپا ماریجوانا است و سالانه 2500 تن ماریجوانا در اروپا فروخته می شود که این تجارت بین 18 تا 30 میلیارد یورو برای قاچاقچیان درآمد دارد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگرچه تولید، توزیع و مصرف مواد مخدر پدیده ای جهانی است اما این موضوع نیز همچون سایر موارد، بهانه خوبی به دست برخی کشورهای غربی داده تا هرگاه بخواهند، کشوری را به حمایت از این تجارت کثیف متهم و تنها خود را متعهد به مبارزه با آن معرفی کنند.

اما امارها نشان می دهد مصرف و توزیع این مواد در داخل اروپا بیش از گذشته شده است و در حالی که در سال 2010، 41 نوع ماده مخدر مصنوعی وارد بازار مواد مخدر اروپا شده، در سال 2011 این رقم به 49 ماده رسیده و در سال 2012، 73 ماده جدید مخدر شیمیایی وارد بازار اروپا شده است، به عبارتی دیگر هر هفته یک ماده مخدر جدید شیمیایی وارد بازار می شود.

از جمله مواد مخدری که بیش از پیش مصرف آن در اروپا افزایش یافته است، می توان به کوکائین اشاره کرد. بر اساس مطالعات، به استثنای هروئین ، مصرف همه نوع مواد مخدر دیگر در اروپا افزایش یافته است.

البته هنوز پرمصرف ترین ماده مخدر در اروپا ماریجوانا است و سالانه 2500 تن ماریجوانا در اروپا فروخته می شود که این تجارت بین 18 تا 30 میلیارد یورو برای قاچاقچیان درآمد دارد. همانطور که در بالا اشاره شد یکی از گرایشهای جدید در اروپا تولید مواد مخدر صنعتی است که از طریق فرآیندهای شیمیایی تولید می شود. این مواد ارزان ترند و سراسر اروپا را در برگرفته اند.

بر اساس بررسی ها، گروهها و شبکه های بسیار کوچکی این مواد شیمیایی را در محلی بسیار کوچک نظیر کامیون یا وانت تولید می کنند و می توانند در کمتر از یک ساعت آزمایشگاهی سیار ایجاد کرد. این مسئله موجب نزدیکی بیشتر مواد مخدر به مشتریان می شود و موجب نگرانی شدید مسئولان نهادهای مرتبط شده است.
برچسب ها: مواد ، مخدر ، اروپا ، صنعتی ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.