فعالان حقوق بشر عربستان از پايين بودن حکم مجازات يک خطيب وهابی که به تازگی به جرم تجاوز و قتل دختر بچه پنج ساله خود به مجازات سبک زندان و پرداخت غرامت مالی محکوم شده بود،انتقاد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به گفته سه تن از فعالان حقوق بشر در عربستان سعودی ، یک خطیب وهابی به تازگی به جرم تجاوز و قتل دختر بچه پنج ساله خود به مجازات سبک زندان و پرداخت غرامت مالی محکوم شده است.

این فعالان حقوق بشر شنبه اعلام کردند این دختر که فاطمه نام داشت بیست و پنج دسامبر دو هزار و یازده با جمجمه و کتف های شکسته و آثار سوختگی در بدن و یک ناخن کشیده شده در بیمارستان بستری شد و بیست و دو اکتبر بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

به گفته این فعالان حقوق بشر ، مادر این کودک که طلاق گرفته و نتوانسته بود دختر خود را در ماه های قبل از بستری شدن ببیند و یک مددکار اجتماعی نیز به آثار تجاوز بسیار وحشیانه بر روی این دختر بچه خردسال اشاره کرده اند.

پدر این دختر بچه که از خطبای سرشناس وهابی است و به طور مرتب برنامه هایی درباره تعالیم و اخلاق اسلامی در شبکه های تلویویونی سعودی اجرا می کرد، اعتراف کرده است عامل این اقدامات ددمنشانه بر روی فرزند خود بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض ، به گفته این فعالان سعودی ،بیست و شش ژانویه ، او به پرداخت غرامت مالی به مادر کودک تحت عنوان خونبها و مجازات زندانی برابر با مدت بازداشت پیشگیرانه محکوم شد.

در عربستان سعودی که هرسال دهها تن را اعدام می کند ، برای قتل و تجاوز مجازات اعدام پیش بینی شده است اما یک مرد را نمی توان به جرم قتل فرزند یا همسر خود به اعدام محکوم کرد و مجازات چنین فردی عموما بین پنج تا دوازده سال زندان است.

این سه فعال سعودی در بیانیه خود سبک بودن حکم صادر شده علیه این خطیب سعودی را محکوم و اعلام کردند این حکم از جایگاه پایین زنان در عربستان سعودی حکایت دارد.

زنان عربستان سعودی نمی توانند رانندگی کنند و فقط همراه یکی از محارم خود می توانند سفر کنند.
برچسب ها: انتقاد ، حکم ، وهابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار