مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: از مجموع خسارات وارده به بخش کشاورزی شهرستان از سال 88 تاکنون، فقط 13/1 درصد آن پرداخت شده است.

ˈروح الله درویش خضریˈخبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: مجموع خسارات وارده به بهره برداران و بخش کشاورزی شهرستان از سال 88 تاکنون، حدود 25 میلیارد تومان از سوی کارشناسان برآورد شده است که فقط 283 میلیون تومان آن در قالب پروژه های پیشگیرانه تخصیص داده شد.

وی خاطرنشان کرد: مبالغ دریافتی نیز در جهت لایروبی و پوشش انهار، تجهیز ماشین آلات برای مبارزه با آفات و . . . به منظور مدیریت بحران های احتمالی اختصاص یافت.

درویش خضری گفت: وقوع سیل، زلزله، خشکسالی، سرمازدگی و آفات و بیماری ها عمده عوامل خسارت زا به بهره برداران منطقه است.

وی با اشاره به اینکه بیمه محصولات کشاورزی فقط محصولات را تحت پوشش قرار می دهند، بیان کرد: این در حالی است که خاک، دام، جایگاه های نگهداری دام، درختان، گیاهان و . . . نیز در معرض خطر قرار دارند و آسیب می بینند، اما در سازوکار بیمه در نظر گرفته نشده اند.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه خواستار استمهال بدهی های کشاورزان و بانک های عامل شد و ادامه داد: روستاهای ˈطرودˈ و ˈسرانزاˈ عمده مناطق آسیب دیده بخش کشاورزی در بحران های سال گذشته بودند.

وی همچنین با اشاره به طغیان ملخ در ماه های ابتدایی سال جاری، اذعان کرد: آمادگاه مبارزه با ملخ در شهرستان تشکیل شده است، اما نیازمند تجهیز و تکمیل ادوات است.

این مقام مسؤول بیان داشت: مقرر شده بود مبلغ 40 میلیون تومان بابت خسارات ملخ از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان پرداخت شود که تاکنون محقق نشده است./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.