دبير کميسيون اقتصادي مجلس گفت: نکته قابل توجه اين است که اجراي طرح کمک به اقشار کم‌درآمد و اختصاص کارت مواد غذايي براي سه دهک سطح پايين جامعه به نوعي باعث ترويج فرهنگ مصرف‌گرايي مي‌شود.

"ابراهيم نکو" نماينده رباط‌کريم در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اجراي طرح کمک به اقشار کم‌درآمد گفت:  طرح کمک به اقشار کم‌درآمد و اختصاص کارت‌ مواد غذايي براي سه دهک سطح پايين جامعه، به دو علت اشتباه است.  
 
وي افزود: در اجراي اين طرح بايد به اين مسئله توجه کنيم که دهک‌هاي ديگر که در معرض فشار هستند نيز از اين کمک‌ها برخوردار شوند و به اين مسئله توجه کنيم که  فقط اين سه دهک، نيازمند کمک نيستند.
 
 نکو تصريح کرد: با توجه به مشکلاتي که در دهک‌هاي ديگر جامعه وجود دارد اين مسئله محرز است که کمک‌ها نبايد فقط به سه دسته مذکور محدود شود زيرا در غير اين‌صورت، شاهد دوگانگي در جامعه خواهيم بود.  
 
دبير کميسيون اقتصادي مجلس گفت: نکته قابل توجه اين است که در صورت اجرايي شدن اين طرح به نوعي پايه‌هاي مصرف‌گرايي در جامعه رواج مي‌يابد.  
 
وي در پايان اظهار داشت: اگر اين مسئله در جامعه نهادينه شود، شاهد کم شدن مشارکت و فعاليت جامعه در کارهاي توليدي خواهيم بود، به اين دليل که مردم در حاشيه قرار گرفته و راغب به انجام فعاليت‌هاي توليدي نخواهند بود.
 
انتهاي پيام/ش
برچسب ها: طرح ، کمک ، دهک ، کم درآمد ، مصرف گرایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار