معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه مراسم کوچ عشایر در روز گذشته با استقبال بی‌نظیری روبرو شد، گفت: جشنواره صدای عشایر ایران برای معرفی ظرفیت‌ها توانمندی اقوام و عشایر مختلف ایرانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، جهانیان معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره صدای عشایر ایران اظهار داشت: بیش از 50 هزار متر مربع از فضای مسقف نمایشگاه و 10 هزار مترمربع در فضای روباز نمایشگاه بین‌المللی تهران اختصاص داده شده تا همه ظرفیت‌های اقوام و عشایر کشور در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی افزود: برگزاری این جشنواره در ایام مبارک دهه فجر تجلی وحدت و تعامل و همکاری و یگانگی اقوام ایرانی و تلاش برای آبادانی ایران عزیز است تا نشان دهد که این عشایر یارو یاور رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت هستند.

جهانیان تصریح کرد: این جشنواره برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی اقوام و عشایر مختلف برگزار شده که این عشایر در 22 استان در قالب 102 ایل زندگی می‌کنند و آداب و رسوم و آئین‌ها، سنت‌ها و صنایع دستی آنان به عنوان ظرفیت گردشگری داخلی و حضور گردشگران خارجی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه برنامه بی‌نظیر کوچ عشایری که روز گذشته با استقبال میلیونی مردم از میدان ونک تا جام‌جم به همراه احشام و اثاثیه عشایر، کارناوال بی‌‌نظیری از شور و نشاط و شادی را نشان داد و مورد استقبال رسانه‌ها قرار گرفت تا شادی مردم در ایام‌الله دهه فجر را مشاهده کنند.

وی افزود: متاسفانه کوچ عشایر در اقوام به فراموشی سپرده شده و با این کار نمادین در روز گذشته برای احیا این حرکت اقدام کردیم.

جهانیان اظهار داشت:‌ در جشنواره ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقوام ایرانی از جمله هنرهای سنتی، صنایع دستی، آداب و رسوم و آئین‌های سنتی و موسیقی محلی و ... به نمایش در خواهد آمد و تا پنجشنبه 19 بهمن ادامه خواهد یافت و امیدواریم مورد استقبال هموطنان عزیزمان قرار گیرد.

معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: امیدواریم در ایام نوروز و مسافرت‌ها نیز آن مناطق عشایری را برای مسافرت انتخاب کنند و در مناطق عشایری حضور داشته باشند و سابقه نشان داده که عزیزانی که از مناطق عشایرنشین یک بار دیدن کرده‌اند از سایر مناطق عشایری نیز مانند کردستان، لرستان، آذربایجان و ... دیدن خواهند کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این حرکت خوبی است تا اقوام و عشایر ایرانی را به خوبی معرفی کنیم که این کار با حمایت هیئت دولت و رئیس محترم جمهور صورت می‌گیرد و امیدواریم که در تقویم رسمی نیز جا بیافتد و در سایر استان‌ها هم برگزار شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: جهانیان ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار