مرکز رشد استان مازندران با 1500 مترمربع زیربنا در ایام الله دهه فجر افتتاح شد.

محمد مهدی نژادنوری معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: افتتاح مرکز رشد استان مازندران همزمان با دهه فجر صورت گرفته است.

وی افزود: در مراکز رشد باید پروژه هایی که هم ارزش علمی داشته و هم برطرف کننده نیاز جامعه باشد در دستور کار قرار گیرد چنانچه ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان، بسترسازی جهت تجاری کردن دستاوردهای پژوهشی، تولید و توسعه محصولات از اهداف این مراکز رشد است.

مهدی نژاد نوری تصریح کرد: تبدیل علم به ثروت و کاربردی نمودن دستاوردهای پژوهشی و پژوهش در راستای حل مشکلات جامعه از مهمترین دستاوردهای معاونت پژوهشی وزارت علوم در دولت دهم است چنانچه ما در این راستا 38 طرح کلان ملی را در شورای عالی عتف به تصویب رسانده ایم که همه این طرح ها در راستای حل مشکلات کشور است.

وی با اشاره به نقش دانشگاه مازندران در طرح های کلان ملی اظهار داشت: از 38 طرح کلان ملی 3 طرح در دانشگاه مازندران در حال اجراست و 6 طرح دیگر نیز دانشگاه مازندران در آن مشارکت دارد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز رشد دانشگاه مازندران با 1500 متر مربع زیربنا، دو هسته فناور، 10 شرکت دانش بنیان و یک مرکز تحقیق و توسعه همزمان با دهه مبارک فجر 91 در دانشگاه مازندران به بهره برداری رسید./ع2
برچسب ها: پژوهش ، علمی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار