حمله شبه نظاميان مسلح در شمال لبنان به ارتش اين کشور با محکوميت گسترده احزاب و گروههاي سياسي مواجه شد .

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اکثر احزاب و گروههاي سياسي لبنان با انتشار بيانيه و موضع گيري هاي جداگانه خواستار اقدام جدي ارتش براي بازگرداندن امنيت به شمال لبنان و برخورد قاطع با گروههاي تروريستي شدند. «اميل لحود»، رييس جمهور پيشين لبنان، ضمن محکوم کردن اين اقدام تروريستي بعد از ضربات سخت ارتش سوريه به گروههاي شورشي تلاشي براي کشاندن دامنه بحران سوريه به لبنان است .

«سليم جريصاتي»، وزير کار لبنان نيز خواستار اقدام جدي ارتش در مقابله با چنين حوادثي شد و  تاکيد کرد: ارتش لبنان هيچگاه در مقابل کساني که امنيت، ثبات ملي لبنان را خدشه دار مي کنند،ساکت نخواهد نشست و تمامي عوامل اين عمليات تروريستي بايد مورد پيگرد قرار گيرند. «امين جميل»، رييس حزب کتائب از احزاب مسيحي لبنان، نيز ضمن محکوم کردن اين اقدام خاطرنشان کرد: تماميت ارضي لبنان و کرامت فرزندانش هدف اصلي تروريستها از اين اقدامات است .

در همين حال «معين المرعبي»، نماينده جريان المستقبل در شمال لبنان، در اظهاراتي مدعي شد: اگر ارتش پيش از ورود به منطقه با مسئولان محلي هماهنگي مي کرد از وقوع اين حادثه جلوگيري مي شد.«الان عون»، نماينده مجلس لبنان معين المرعبي را خائن به کشور خطاب کرد و خواستار محاکمه وي شد.

وي ، هدف اصلي از اين اقدامات تروريستي را گسترش دامنه بحران سوريه به لبنان دانست،و تاکيد کرد: بايد به شدت با اين قبيل تحرکات برخورد شود.«فايز غصن» وزير دفاع لبنان نيز با تاکيد بر اين نکته که ارتش در تمامي کشور مستقر است و با هر شخصي در هر مقام و جايگاهي که مخل امنيت باشد به شدت برخورد مي کند،گفت: حمله به ارتش به مفهوم ناديده گرفتن ثبات ملي است و سکوت در برابر ان جايز نيست.در همين حال احزاب، گروه ها و شخصيت هاي ملي لبنان نيز با انتشار بيانه هاي جداگانه اي خواستار برخورد  قاطع ارتش  با گروه هاي تروريستي و بازگرداندن امنيت به شمال لبنان شدند .«طلال ارسلان»، رييس حزب دموکرات لبنان، نيز اين حمله تروريستي را يک پيام آشکار براي به دام انداختن لبنان در دام فتنه و مورد هدف قرار دادن ارتش لبنان دانست و چنين اقداماتي در آستانه انتخابات پارلماني لبنان را مشکوک خواند.

حزب سوري قومي اجتماعي نيز از مسئولان سياسي لبنان خواست تا با اقدام عملي و برخورد جدي با اين مساله از تکرار ان جلوگيري کنند چراکه محکوميت هاي لفظي فقط موجب تشويق جنايتکاران مي شود.حزب سني «الجماعه الاسلاميه» منطقه عرسال، در شمال شرقي لبنان و در نزديکي سوريه، را پايگاهي براي شورشيان سوري  و گذرگاه القاعده خواند و تاکيد کرد : مردم منطقه نقشي در اين وقايع ندارند.

«وجيه البعريني»، رييس تجمع مردمي عکار در شمال لبنان، ضمن محکوم کردن حمله به ارتش لبنان خواستار اقدام عملي و کوبنده با تروريست و قاچاق سلاح شد و تاکيد کرد: چشم پوشي از اين گونه اقدامات نتايج بسيار خطرناکي را براي لبنان در بر خواهد داشت.«مصطفي حمدان» ،دبير کل جنبش مرابطون، از ارتش لبنان خواست تا به سرعت وظايف ملي خود در عرسال را انجام دهد و منتظر آماده شدن تصميم سياسي نشود.



                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: لبنان ، امنیت ، شمال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار