شهباز شريف، رئيس هيئت وزيران پاکستان، روز جمعه بيان کرد که اکنون زمان آن رسيده که هر دو کشور به سمت افزايش همکاري هاي اقتصادي، تجاري، صنعتي و کشاورزي پيش بروند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پرس‌تي‌وي، شهباز شريف طي جلسه‌اي با علي اکبر ولايتي، مشاور امور بين المللي رهبر جمهوري اسلامي ايران، در لاهور بيان کرد: ايران به عنوان يکي از کشورهاي مهم منطقه نقش فعالي در حفظ صلح دارد.


اين مقام پاکستاني هم چنين از تلاش مقامات ايراني در کمک به پاکستان در غلبه بر بحران انرژي در اين کشور قدرداني کرد.

ولايتي ضمن تاکيد بر لزوم پيشرفت همکاري دو جانبه هردو کشور تصريح کرد: که پروژه خط لوله انتقال گاز ايران – پاکستان فرصتي براي تسهيل همکاري بين دو کشور است.

ولايتي همچنين اظهار داشت: توافق برسر انتقال گاز از ايران گام مهمي در همکاري هاي بين دو کشور است.

مقامات ايراني اعلام کرده اند که بيش از 900 کيلومتر از خط لوله گاز در خاک ايران ساخته شده و براي ادامه ساخت 700کيلومتري باقي مانده از اين خط انتقال گاز نياز به کمک مالي دارد.

ريچارد آلسون سفير آمريکا در پاکستان در 21 ژانويه اعلام کرد که واشنگتن، پاکستان را براي توقف اين پروژه تحت فشار قرار داده است.

مقامات کشور پاکستان بطور مکرر شايعات مبني بر توقف اين پروژه را رد مي کنند و اظهار داشتند که اين شايعات در واقع تلاش دولت آمريکاست مبني براينکه دولت پاکستان را متقاعد به توقف اين پروژه کنند.

برچسب ها: پاکستان ، ایران ، قدردانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار