يک کارشناس مطالعات تروريسم گفت: استفاده بحرين از ظرفيت‌هاي تروريستي اين گروهک جنايتکار، خيانت به ملت اين کشور است.

"علي قاسميان" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اعلام آمادگي بحرين براي پذيرش اعضاي گروهک تروريستي منافقين گفت: بعد از سقوط ديکتاتور سابق عراق، منافقین به آمریکا پیوستند و زیر سایه حضور نظامیان آمریکایی در عراق به مزدوری پرداختند.

وي ادامه داد: مشکلات اساسی گروهک تروريستي منافقین دقیقاً از زمانی شروع شد که آمریکایی‌ها هم خاک عراق را ترک کردند و این گروهک تروريستي با دولت مردمی عراق مواجه شد که قاطعانه خواستار اخراج آنها از عراق بودند بنابراين در شرايط فعلي گروهک تروريستي منافقین حاضر است به هر کسی و هر کشوری خدمت کند تا چند صباحی بیشتر به حیات ننگين خود ادامه دهد.
 
قاسميان افزود: در خصوص پيشنهاد بحرین براي پذيرش عناصر گروهک تروريستي منافقين باید گفت که پذیرش منافقین در هر کشوری اول از همه به زیان ملت آن کشور است چرا که میزبانی از تروریست‌های دوره دیده و با سابقه 30 سال فعالیت فرقه‌ای و تشکیلاتی، امنیت ملی بحرین را تهدید خواهد کرد.

اين کارشناس مطالعات تروريسم تصريح کرد: بحرین تصور می‌کند که با این اقدام می‌تواند به جمهوری اسلامی فشار بیاورد چرا که ایران حامی مردم بحرین و انقلاب آنها بوده اما واقعيت امر اين است که اساسا گروهک تروريستي منافقین در حد اندازه‌ای نیست که حمایت از آنها بتواند فشاري بر نظام جمهوري اسلامي ایران وارد کند.

قاسميان اظهار داشت: البته ممکن است که بحرین قصد استفاده از ظرفیت‌های تروریستی این گروهک برای سرکوب قیام مردم این کشور را داشته باشد و اين دقیقا مشابه همان کاری است که دیکتاتور سابق عراق برای سرکوب انتفاضه 1991 شیعیان در عراق انجام داد و این امر خیانت به ملت این کشور است.
 
اين کارشناس مطالعات تروريسم در پايان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ايران اين اقدام را مصداق بارز حمایت از تروریسم می‌داند و قطعا این حرکت را محکوم و در روابط خود با هر کشوری که مبادرت به حمایت از گروهک تروریستی منافقین کند تجدید نظر خواهد کرد.

گفتني است؛ مقامات بحرین به دولت آمریکا اعلام کرده‌اند آمادگی پذيرش اعضاي گروهک تروریستی منافقین در خاک کشورشان را دارند.
 
اعضای گروهک تروریستی منافقین هم اکنون در پایگاه لیبرتی در نزدیکی بغداد در عراق به سر مي‎برند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: منافقین ، آمریکا ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار