خداحافظی از تبم های ملی از آن دست اقداماتی است که اغلب به مذاق هواداران خوش نمی آید، در تیم ملی کی روش نیز بازیکنانی حضور داشتند که از این تیم خداحافظی کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، بازی ملی افتخار بزرگی است که هر بازیکنی در رده باشگاهی علاقه مند است به آن دست پیدا کند.ولی در برخی از موارد حاشیه ها و دلایلی برای خداحافظی بازیکنان ملی وجود دارد.اغلب خداحافظی ها توسط بازیکنانی صورت می گیرد که پا به سن گذاشته اند و دلیل کناره گیری از تیم ملی را فرصت دادن به جوان تر ها می دانند.
 
در زمان سرمربی گری کی روش نیز 4 بازیکن وجود دارند که بنا به دلایل خودشان از تیم ملی خداحافظی کردند که از آن جمله می توان به محرم نوید کیا – فریدون زندی – فرهاد مجیدی و مهدی رحمتی اشاره کرد.
 
 
 

محرم نوید کیا از جمله هافبک خوب تیم ملی کشورمان بوده است که در تیم سپاهان نیز عملکرد خوبی داشته است.

سال گذشته بود که کی روش ، نوید کیا را به تیم ملی دعوت کرد.

این بازیکن که با مصدومیت های زیادی روبه رو بوده است نکرد.
 
 
 
 
 
نوید کیا علت نپذیرفتن دعوت کی روش را مصدومیت های متوالی خودش اعلام کرد، شرایط نا به سامان جسمی و عدم آمادگی دلیلی بود که باعث شد نوید کیا دوباره ملی پوش شود.
 
فریدون زندی نیز هافبک ایرانی الاصلی است که در باشگاه های مختلفی در خارج از کشور بازی می کرد.

وی در زمان ایوانکوویچ به تیم ملی دعوت شد.

زندی در اردوی ترکیه تیم ملی پیش از بازی دور رفت با ازبکستان از تیم ملی خداحافظی کرد.

وی تیم ملی را نیازمند حضور بازیکنان جوانتری دانست و همین فرصت دادن به جوانان از دلایل خداحافظی اش بود.
 
 
 
 

فرهاد مجیدی هافبک مهاجم تیم ملی کشورمان نیز در زمان سرمربی گری کی روش از تیم ملی خداحافظی کرد.

مجیدی در روز 1 شهریور سال 1390 در سن 35 سالگی در لیست کارلوس کی روش قرار گرفت، ولی بعد از 2 بازی برای تیم ملی در 5 مهر 1390 با نامه ای به کفاشیان از تیم ملی خداحافظی کرد.

او در این نامه دلیل خداحافظی خود را برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال که در سال 2014 برگزار می شود و عدم حضور احتمالی خودش در آن مسابقات به دلیل وضعیت سنی اش و میدان دادن به جوانان اعلام کرد: جوانانی که به گفته او شاید با حضور امثال او به سرنوشت وی در گذشته دچار شده و در عین جوانی و آمادگی فنی از حضور و خدمت در تیم ملی فوتبال محروم شوند.
 
 

آخرین بازیکنی که در زمان سرمربی گری کی روش از تیم ملی خداحافظی کرد کسی نبود جز سید مهدی رحمتی.

رحمتی گلر اول تیم ملی در اول بهمن سال 1391 با اعلام خداحافظی موقتی موجی از اظهار نظرات در خصوص علت خداحافظی اش را بر پا کرد.

شاید علت این خداحافظی از جانب رحمتی خستگی باشد ولی برخی معتقد بودند وی به علت دعوت کی روش از دانیال داوری گلر شاغل در بوندسلیگا از تیم ملی خداحافظی کرده است.

عده ای نیز خداحافظی رحمتی را به دلیل مشکلات و حواشی اش با نکونام دانسته اند البته این مسائل از جانب رحمتی رد شده است.
 
 
 
به هر حال تیم ملی کشورمان که روزها پیش بر تن کردن پیراهنش بزرگترین آرزوی بازیکنان داخلی بود، امروز تنها در دوران سرمربی گری کی روش با 4 خداحافظی همراه بوده است، خداحافظی هایی که بهتر است به خاطر مصلحت تیم هم که شده پس از این ادامه پیدا نکند./با
 
برچسب ها: کی روش ، ملی ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار