رییس گروه مطالعات ساز و كار توسعه پاك شركت آب و نیروی ایران از ثبت نیروگاه پیران به عنوان اولین پروژه برق آبی كشورمان در سازمان ملل متحد خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'علی نیك پور' افزود: پس از انجام آخرین مرحله اعتباریابی پروژه ساز و كار توسعه پاك نیروگاه برق آبی پیران و درخواست ثبت آن به سازمان ملل، این پروژه پس از بررسی توسط هیات اجرایی این سازمان در 17 ژانویه 2013 به ثبت رسید.

وی ادامه داد: مطالعات سی.دی.ام این نیروگاه از دی سال 89 با مشاركت شركت های مهندسی طرح و توسعه راهبرد انرژی و مهندسین مشاور سازه پردازی ایران با همكاری شركت 'اكوشور' فرانسه شروع شد و پس از جمع آوری اطلاعات عمومی، فنی و اقتصادی و بازنگری مطالعات مالی، تهیه سند طراحی پروژه انجام شد.

وی گفت: فرآیند اعتباریابی این پروژه در ژوئن سال 2011 توسط شركت ایتالیایی 'رینا ' آغاز شد و پس از ارایه اسناد مثبت و دریافت تاییدیه نهایی از نهاد عملیاتی منتخب، مراحل ثبت پروژه از هیات اجرایی سازمان ملل متحد دنبال شد.

نیك پور گفت: در شهریور سال 90 مطالعات سی.دی.ام پروژه پیران با هدف كاهش انتشار گازهای گلخانه ای مورد تایید كمیته ملی سی.دی.ام و سازمان حفاظت محیط زیست ایران به عنوان مرجع صلاحیت دار ملی نیز قرار گرفت.

وی ثبت این پروژه در سازمان ملل را در راستای پیمان كیوتو و در راستای جلوگیری از گرم شدن كره زمین و نیز تعهداتی كه كشورهای دنیا در خصوص كاهش انتشار گازهای گلخانه ای دارند، عنوان كرد.

پروژه نیروگاه پیران در شهرستان سرپل ذهاب از توابع استان كرمانشاه قرار دارد/س

برچسب ها: کرمانشاه ، اولین ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۲:۲۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۲
با تشکر