باید زمینه ظرفیت جذب سرمایه گذاریهای خارجی را در كشور گسترش و افزایش داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکززنجان رییس سازمان سرمایه گذاری و كمك های اقتصادی و فنی ایران در آیین آغازعملیات اجرایی شركت سرمایه گذاری چینی ریختگری پیوسته سهند گفت: باید با جذب سرمایه گذارن و جدیت در اجرای برنامه ریزی ها عرصه سازندگی را برای كشور فراهم تركرد.

علیشیری افزود: اغلب سرمایه گذاریهای خارجی وارد شده برای راه اندازی یك واحد صنعتی بیش از سه برابر بودجه تخصیصی استان مربوطه است.

وی ادامه داد: تثبیت منابع مالی ملی و بین المللی بهترین راهكار برای توسعه اقتصادی كشور است.

معاون وزیراموراقتصادی و دارایی كشوربا اشاره به اینکه یكی از بهترین راهها برای دریافت نكردن تسهیلات بانكی و رسیدن به سرمایه مناسب جذب مشاركت سرمایه گذاران خارجی است، یادآورشد: باید زمینه ظرفیت جذب سرمایه گذاریهای خارجی را در كشور گسترش وافزایش داد.

علیشیری تصریح کرد:هم اكنون همدلی و وحدتی كه میان مسئولان زنجانی وجود دارد موجب جذب روزافزون سرمایه گذاران خارجی شده است.

وی یادآورشد:برنامه ها و قوانینی كه در قانون برنامه پنجم توسعه كشور طراحی و تدوین شده است بستر مناسبی را برای بهبود فضای كسب و كارو رشد اقتصادی و جذب سرمایه گذاری خارجی ایجاد كرده است.

رییس سازمان سرمایه گذاری و كمك های اقتصادی و فنی ایران گفت: بازیگران اصلی عرصه اقتصادی كشور بنگاههای بخش خصوصی هستند و مدیران فقط وظیفه بسترسازی و هموار كردن مسیر سرمایه گذاری را برعهده دارند.

علیشیری خاطرشان كرد:علاوه بر قوانین اقتصادی بسیار مناسبی كه در ایران وجود دارد وضعیت های طبیعی موجود در نظام اسلامی نیز مشوق مناسب برای حضور سرمایه گذاران در كشوراست./س

برچسب ها: افزایش ، جذب ، سرمایه ، گذاری ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.