اضافه برداشت انجام شده توسط بانک مرکزي کاملا براساس مقررات تعيين شده بوده و در اين رابطه بانک توسعه صادرات ايران هيچ بدهي به بانک مرکزي ندارد.

حسين وکيلي مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: بحث اضافه برداشت ازسوي بانک مرکزي مربوط به بانک هايي بوده است که تخلفات ارزي داشته اند در اين رابطه بانک توسعه صادرات ايران با ارائه مستندات و همکاري مناسب با بانک مرکزي با هيچ مشکلي مواجه نبوده ضمن آنکه اين بانک براساس امار موجود بدهي معوقه به بانک مرکزي ندارد.

وي در خصوص بحث مبارزه با جرم پولشويي و اقدامات اين بانک گفت: در اين راستا کميته مبارزه با جرم پولشويي در اين بانک تشکيل شده موارد مشکوک مشاهده شده که تعداد آنها بسيار ناچيز است.

ضمن آنکه بانک توسعه صادرات ايران همکاري ويژه و پيگيري مجدانه اي براي مبارزه با جرم پولشويي را به مرحله اجرا گذاشته است که در اين رابطه اين اقدامات باعث جلوگيري از بروز پول کثيف از طريق اين بانک به چرخه اقتصادي کشور شده است.

وي تصريح کرد: اين بانک با وجود همه فشارها توانسته است اقدامات مناسبي را براي پرداخت تسهيلات به صادرکنندگان انجام دهد بطوري که 80 درصد تسهيلات اين بانک به رفع نيازهاي صادرکنندگان اختصاص يافته است./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار