دبیر انجمن خودروسازان گفت: خودروسازان طی مذاکراتی با سازمان محیط زیست ، خواستار تعویق اجرای استاندارد یورو 4 در خودروها به دلیل فراهم نبودن مقدمات اجرای آن شده اند.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،با اشاره به مصوبه  لزوم توزیع سراسری سوخت با استاندارد یورو 4 از 6 ماه پیش از تولید خودروهای با این استاندارد،افزود: طبق آخرین مصوبه دولت در 16 اسفند سال گذشته، قرار شد از سال 92 تولید خودرو با استاندارد یورو 4 انجام شود و در بند 7 این مصوبه نیز وزارت نفت مکلف شد که از ابتدای سال 91 سوخت با استاندارد یورو 4 را توزیع کند.

نعمت بخش با بیان اینکه مسئولان وزارت نفت در جلسه با مسئولان سازمان محیط زیست اعلام کردند که تاکنون سوخت با استاندارد یورو 4 در کشور توزیع نشده است، تصریح کرد: طبق اعلام آنها، تنها در روز هوای پاک در سال گذشته در یکی از پمپ‌بنزین‌ها گازوئیل با استاندارد یورو 4 توزیع شده ولی هیچ عرضه‌ای در مورد بنزین یورو 4 صورت نگرفته است.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: نمایندگان وزارت نفت عنوان کردند که توزیع سوخت یورو 4 از سال آینده در 8 کلانشهر آغاز خواهد شد و ابتدا نیز این کار از تهران شروع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گفته می شود شماره گذاری خودروهای فاقد استاندارد یورو 4 از سال آینده متوقف می شود گفت: ابتدا باید الزامات اجرایی شدن این استاندارد فراهم شود و پلیس این حق را ندارد که شماره گذاری خودرویی را به این دلیل متوقف کند.

نعمت بخش اظهار داشت:هم اکنون در حال رایزنی با سازمان های مربوطه همچون سازمان استاندارد و محیط زیست برای رفع این مشکل هستیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا به  منظور تامین سراسری سوخت یورو4 ، از مسئولان محیط زیست، خواستیم که اجرای استاندارد یورو 4 برای خودروهای بنزینی حداقل یک سال به تأخیر بیفتد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار