رئيس‌جمهور در مراسم رونمايي از جنگنده پيشرفته قاهر 313:

سرعت رشد ايران در علم و فناوري تابع اراده ملت است/ نبايد دنباله‌روي كشورهاي ديگر باشيم

رئيس‌جمهور با بيان اينكه 50 سال پيش انجام بسياري از كارهايي كه امروز در كشورمان انجام مي‌شود، ناممكن بود، گفت: امروز ديگر سرعت رشد ايران در بخش‌هاي علمي و فناوري تابع شرايط محيطي نبوده بلكه تابع اراده خود ماست.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري ، محمود احمدي نژاد صبح امروز (شنبه) در مراسم رونمايي از جنگنده پيشرفته قاهر 313 در محل سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع، گفت: از همه كساني كه در به نتيجه رسيدن اين پروژه عظيم مشاركت كرده‌اند از كساني كه ايده اوليه را ارائه داده تا كساني كه طراحي ، ساخت و پشتيباني كردند و كساني كه قرار است بعدها با اين پرنده پرواز كنند و عظمت ملت ايران را به رخ دنيا بكشند، صميمانه تشكر مي كنم.

رئيس جمهور همچنين خطاب به همه دست اندركاران ساخت و بهره برداري از اين هواپيما اظهار داشت: با روحيه و اعتماد به نفس، خودباوري، همت، ايمان و نگاهي كه به قله‌هاي كمال و تعالي داريد به پيش برويد تا ملت عزيز ايران ماموريت تاريخي خود را براي نجات بشريت از نظام سلطه ، جهالت و خرافه به طور كامل به انجام برساند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه مسير رشد و شيب پيشرفت لزوما يكنواخت نيست، گفت: مسير پيشرفت يك كشور مثل نوزادي است كه تا يك سالگي توانايي چنداني ندارد اما پس از رسيدن به نقطه عطف رشد خود، به يكباره و به سرعت استعدادهايش شكوفا مي شود و مسير رشد يك ملت در عرصه هاي صنعتي، علمي و فناوري نيز همين گونه است كه از يك نقطه و آستانه پيشرفت به يكباره متحول مي‌شود.

رئيس جمهور با اشاره به اينكه 50 سال پيش انجام بسياري از كارهايي كه امروز در كشورمان انجام مي شود، ناممكن بود، افزود: حتي 20 سال قبل هم انجام اين كارها متصور نبود اما وقتي ملتي تصميم گرفت و حركت كرد، بالاخره از يك جايي حركتش روي غلطك مي‌افتد.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: بعضي‌ها چنين باور دارند و آن را ترويج مي‌كنند كه هر چقدر هم تلاش و پيشرفت كنيم باز هم بين ما و چند كشور پيشرفته، فاصله وجود خواهد داشت و يا معتقدند بايد از همان مسيري كه آنها رفته اند دنباله روي كنيم كه باز به اين ترتيب همواره بين ما و كشورهاي پيشرو در اين مسير، فاصله ها حفظ خواهد شد اما قاطعانه مي گويم كه اين تصور درستي نيست لزوما نبايد از آن كشورها دنباله روي كنيم و مي‌توانيم مسيرهاي جديد را بيازماييم.

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه به لطف خدا امروز حركت علمي و رشد و بالندگي متخصصان كشورمان از نقطه عطف معمول عبور كرده است، تصريح كرد: امروز ديگر سرعت رشد ايران در بخش‌هاي علمي و فناوري تابع شرايط محيطي نبوده بلكه تابع اراده خود ماست و وابسته به اين است كه مسيرمان را چگونه تعريف كرده و قله را كجا قرار دهيم.

احمدي نژاد با يادآوري اينكه روزگاري يك خودروي وارداتي در كشور مونتاژ مي شد كه حتي از ساختن قطعات يدكي آن احساس ناتواني مي‌کرديم، خاطرنشان كرد: امروز به جايي رسيده ايم كه در مدت 2 الي 3 سال جنگنده‌اي را طراحي و مي سازيم كه جزء پيشرفته ترين هاي دنياست.

رئيس جمهور گفت: طراحي ، تحليل و ساختن چنين مصنوعاتي با اطمينان و اعتماد به نفس، معنايي جز عبور از نقطه عطف پيشرفت ندارد و امروز ملت ايران به جايي رسيده است كه مي تواند در همه عرصه‌ها، استعدادهاي خود را شكوفا كرده و پيشرفت كند و حتي فراتر آن مي تواند مدل پيشرفت خود را داشته باشد نه اينكه لزوما مسير پيشرفت ديگران را بپيمايد و البته اين حرف به معناي بي توجهي به پيشرفتهاي ديگران و استفاده نكردن از آنها نيست.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: انسان موجودي لايتناهي و جاودانه است كه قدرت، انديشه و اراده اش بي نهايت بوده و اگر خودش نخواهد هيچ عاملي نمي تواند او را محصور و محدود كند.

رئيس جمهور تاكيد كرد: امروز به جايي رسيده ايم كه بايد پرش هاي بزرگ داشته باشيم و افق نگاه هر كدام از ما در هر كجايي كه هستيم بايد خيلي بلند و به دورترين نقطه ها باشد، اين شدني است و توانايي آن نيز نزد ملت ايران وجود دارد، البته مشكلاتي نيز وجود دارد اما اراده و عظمت انسان برتر از مشكلات است.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه افق آينده كشورمان روشن و درخشان است، اظهار داشت: هر وقت سختي‌ها زياد مي‌شود اميدوار مي شوم كه قرار است پيشرفت ها و پيروزي هاي بزرگي حاصل شود و هر زمان كه شياطين، همه توان خود را در مقابل ما بسيج مي‌كنند، مطمئن مي شوم كه اتفاقات بزرگ‌تر و پيروزي‌هاي ارزشمندتري در پيش است.

رئيس جمهور با اشاره به ابتكار عمل صورت گرفته در نامگذاري اين پرنده با نام 313 خاطرنشان كرد: بالاخره به لحاظ اجتماعي و فرهنگي نگاه ما به قله كمال، انسانيت و سعادت بشريت است؛ زماني كه گل نرگس چهره نوراني‌اش را به همه بشريت به صورت بي واسطه و مستقيم بنماياند و دريچه هاي رحمت الهي به روي همه انسانها به صورت كامل باز شود ، توحيد و عدالت مطلق مستقر مي شود.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار