مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: شرکت های فنّی و مهندسی پاسخگوی نیازهای علمی و عملی بهره برداران بوده و در واقع اهرم اجرایی جهاد کشاورزی به شمار می آیند.

 

علی رُخ افروز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: مهندسان حاضر در این شرکت ها به عنوان مروّج در مزرعه، باغات و دامداری ها با انتقال یافته های جدید کشاورزی توانسته اند نقش بسزایی در افزایش تولید محصولات بخش کشاورزی داشته باشند.

وی تصریح کرد: نظر به گستردگی و تنوع فعالیت های کشاورزی و کثرت نسبت بهره برداران کشاورزی به کارشناسان سیستم دولتی و در راستای ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی برای دانش آموختگان بخش کشاورزی، ایجاد ساز و کار لازم به منظور فراهم آوردن بستر مناسب برای به کارگیری آنها در بخش به ویژه در عرصه های تولید کشاورزی دانش آموختگان بخش کشاورزی در قالب شبکه های فنّی و مهندسی کشاورزی (غیردولتی) ساماندهی شدند.

رُخ افروز ادامه داد: طراحی و اجرای فعالیت های آموزشی و ترویجی و ارایه خدمات فنّی و مشاوره های در بخش کشاورزی را باید مهم ترین وظیفه شرکت های فنّی و مهندسی بدانیم.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره ای به تعداد شرکت های فنّی و مهندسی در استان یادآور شد: بالغ بر 90 شرکت فعال در قالب شرکت تعاونی با عضویت بیش از 700 نفر با گرایش های مختلف کشاورزی در 20 شهرستان استان آذربایجان شرقی در عرصه بخش کشاورزی مشغول فعالیت می باشند.

وی افزود: مطالعات اجتماعی و اقتصادی بخش کشاورزی و انجام عملیات بازرگانی محصولات کشاورزی و صادرات و واردات را می توان به این شرکت ها واگذار نمود.

رُخ افروز با عنوان نمودن بخشی دیگر از وظایف شرکت های فنّی و مهندسی تاکید کرد: کارگزاری بیمه محصولات کشاورزی و اجرای طرح های آماری و آمارگیری کشاورزی از دیگر وظایف این شرکت ها محسوب می شود./س

 

برچسب ها: شرکت ، فنّی ، مهندسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.