مدیر بنیاد مسکن شهرستان طارم گفت: اجرای طرح «هادی» در مناطق روستایی به توسعه‌ی گردشگری در این مناطق منجر می‌شود.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «ناصر ابراهیمی»  با بیان این‌که اجرای طرح هادی برای تثبیت جمعیت و ارزش افزوده‌ی املاک روستایی است، تصریح کرد: هم‌چنین اجرای این طرح در سطح روستاهای کشور، کمک قابل توجهی به تحقق مهاجرت معکوس می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات اجرایی این طرح در مناطق روستایی، ادامه داد: کمبود اعتبارات، مشکل عمده‌ی اجرای این طرح است که باید اقدامات لازم در این‌باره انجام شود، چون اجرای این طرح‎ها در عمران و آبادانی روستاها نقش به‌سزایی دارد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان طارم با اشاره به طرح‎های هادی اجرا شده در شهرستان طارم، یادآور شد: این طرح امسال در روستاهای «جورجگان زاچکان»، «هزاررود علیا»، «کوه‌کن سفلی» و «مامالان» در حال اجراست و این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 595 میلیون تومان به پایان می‌رسد.

ابراهیمی افزود: از تعداد پروژه‎های طرح هادی، عملیات اجرای پروژه‌ی روستاهای جورجگان، کوه‌کن سفلی و مامالان به صورت کامل به پایان رسید و در دهه‌ی فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند که البته همکاری دستگاه‎های دیگر در این طرح مطلوب بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستای جورجگان طارم، خاطرنشان کرد: اجرای طرح هادی در این روستا نقش عمده‎ای در توسعه‌ی آن داشت. مقرر بود در این روستا جابه‌جایی انجام شود اما این روستا جابه‌جا نشد و با استقرار آن در محل پیشین، سعی شد بافت قدیمی روستا احیا شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان طارم با اشاره به روستاهای توریستی این منطقه، افزود: با اجرای طرح هادی در روستای جورجگان، این روستا یکی از روستاهای برتر در سطح کشور شناخته شد و با انجام برخی از این طرح‎ها در روستاهای شیت، جورجگان، نوکیان و ده‌بهار، این روستاها نیز به عنوان مناطق گردشگری مطرح شدند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: با فرهنگ‎سازی در میان اهالی روستاهای طارم، همکاری مردم در حد مطلوبی است و از مزایای این طرح می‌توان به این مهم اشاره کرد که وقتی طرح هادی در روستایی انجام شود، آن روستا در اولویت گازرسانی قرار می‎گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: طارم ، هادی ، مهاجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.