فاصله گرفتن از ارزشهای اخلاقی، زیاده خواهی، ضعف تربیت خانوادگی و سودای یک شبه راه صد ساله رفتن، عواملی است که عده ای از افراد تحصیل کرده و متخصص مرتکب جرم شده و به مجرمین یقه سفید معروف می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران همین طور که درون راهروهای دادگاه قدم می زنی به آدمهایی برخورد می کنی که با بقیه بزهکاران فرق می کنند وقتی از میزان تحصیلات آنان می پرسی خشکت می زند مهندس کامپیوتر، لیسانس شیمی، واقعاً چه عاملی باعث شد این جوانان با این مدرک تحصیلی و تخصصی به یک فرد بزهکار تبدیل شوند و تنها یک چیز برای گفتن دارند و آن هم می خواستیم یک شبه راه صد سال را برویم.

ابهری آسیب شناس در این باره گفت: بعضی از کارشناسان دلیل گرایش بزهکاری افراد تحصیلکرده را ناشی از فقر اقتصادی می دانند ولی این طور نیست وهیچ وقت یک فرد تحصیلکرده شأن و جایگاه علم را تخریب نکرده و مرتکب جرم نمی شود.

وی در ادامه گفت: تحصیلات و تخصص باعث بروز بزهکاری در این افراد نمی گردد بلکه فاصله گرفتن از ارزشهای اخلاقی موجب می گردد تا تحصیلات و تخصص در مجرمین مثل اسلحه در دست جانیان و چراغ در دست دزدان باشد.

این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: مجرمین تحصیلکرده نه تنها به خود و علم اهانت می کنند بلکه باعث ایجاد الگوهای منفی رفتاری در جامعه می گردند پس مجازات این گونه افراد باید بیشتر و سنگین تر از محرمین بیسواد و کم سوادتر باشد.

گفتنی است، تخلف این افراد بسیار شرم آور تر از آنهایی است که بیسواد و یا کم سواد هستند ولی از چشم قانون همه یکسان و به میزان جرمی که انجام داده اند مجازات می شوند پس هر چه به سر انسان می آید از طمع و زیاده خواهی اوست پس بهتر است کمی قانع و بردبار تا به هدف خود برسیم./ز

برچسب ها: مجرمین ، یقه سفید ، سودا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار