نماینده مردم شهرهای ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: از توان علمی نخبگان در اداره کرد امور باید بیشتر بهره گرفته شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه محمد علیپور در دومین نشست هم‌اندیشی جوانان نخبه شهرستان‌های ماکو، چالدران، شوط و پلدشت که با مسئولان استانی و فرمانداران ماکو و شوط که با هدف بررسی مشکلات پیش روی جوانان در فرمانداری ماکو ترتیب یافت، اظهار داشت: رفع دغدغه‌های نخبگان یکی از ضروری‌ترین مسائل است که در مجلس نیز به آن توجه ویژه‌ای می‌شود.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از توان نخبگان در امور، تصریح کرد: برای این منظور باید بتوانیم نخبگان را شناسایی و در بخش‌های مختلف از توان علمی آن‌ها بهره گیریم.

علیپور با اشاره به بالا بودن آمار بیکاری، خاطر نشان کرد: روزانه تعداد قابل توجهی از جوانان حوزه انتخابیه‌ام در زمینه اشتغال به دفتر ارتباطات مردمی مراجعه می‌کنند و لازم است تا در این راستا تصمیمات مطلوب و کارآمدی اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه بیکاری عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید بتوانیم اشتغال پایدار برای جوانان ایجاد کنیم.

علیپور خواستار توجه بیشتر مسئولان به حوزه جوانان شد و افزود: در بسیاری از موارد شاهد هستیم که حتی نخبگان علمی نیز کار مناسب ندارند و از اشتغال محروم هستند که لازم است تا دولت برای نخبگان سهمیه اشتغال در نظر گیرد./س

برچسب ها: امور ، ماکو ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.