رئیس موسسه رازی شعبه شیراز از تکمیل و تجهیز ساختمان تولید واکسن‌های کشته طیور به عنوان بزرگترین سایت تولید این واکسن در کشور و بی‌نیازی از واردات آن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، محمدجواد مهربان پور اظهار داشت: این مرکز توانسته است در سال جاری ساختمان تولید واکسن‌های کشته طیور را به عنوان بزرگترین سایت تولید این واکسن در کشور تکمیل و تجهیز کند.

وی ادامه داد: از حدود 4 ماه پیش در عمل تولید واکسن کشته روغنی دوگانه آنفلوآنزا و نیوکاسل به صورت نیمه‌مکانیزه آغاز شده که در حال حاضر 10 بچ از این واکسن تهیه و با تیتر بسیار خوب مورد تایید بخش کنترل کیفی موسسه رازی شیراز، کرج و مرند قرار گرفته است.

مهربان پور خاطرنشان کرد: به زودی هشت بچ از این نوع واکسن وارد بازار شده و با تلاش‌هایی که در حال انجام است از این پس واکسن دوگانه با کیفیت بسیار مناسب توسط این شعبه تهیه، ارائه و با به کارگیری کل ظرفیت سایت تولید واکسن‌های کشته در آینده نزدیک، کشور از واردات این واکسن بی‌نیاز می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: هم‌اکنون در تلاشیم تا واکسن سه‌گانه نیوکاسل، آنفلوآنزا و گامبرو را تهیه و ارائه کنیم که با تولید این واکسن کشته سه‌گانه ضمن ارائه خدمتی دیگر به صنعت طیور و مرغداری این استان و کشور می‌توانیم از واردات آن نیز بی‌نیاز شویم.

رئیس موسسه رازی شعبه شیراز افزود: سالانه در کشور حدود یک‌میلیارد قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌پذیرد که این تعداد نیاز به حدود 800 میلیون دز واکسن نیوکاسل و آنفلوآنزا دارد که بی‌شک با تولید این واکسن در شیراز و رسیدن به حداکثر تولید، کشور از واردات این واکسن بی‌نیاز می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد که سال آینده بیش از 100 میلیون دز از این واکسن تولید شود./س

برچسب ها: واکسن ، طیور ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.