آرتروز شایع ترین بیماری در بین زنان بالای 45 سال است که سبب تخریب مفاصل می شود.

دکتر مقدم پو، متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار يهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آرتروز شایع‌ترین بیماری در بین زنان بالای 45 سال  وبه معنای ساییدگی و تغییر شکل همراه با درد مفاصل است.
 
وی تصریح کرد: آرتروز ممکن است هر مفصلی را درگیر کند اما زانو و ران و ستون فقرات بیشتر در معرض ابتلا هستند.
 
وی در مورد علائم این بیماری عنوان کرد: بارزترین علامت آرتروز خشکی مفصل پس از استراحت و یا بعد از یک دوره طولانی عدم فعالیت است. همچنین کاهش انعطاف پذیری و درد مفاصل نیز از دیگر علائم آرتروز هستند.
 
وی افزود: چاقی- ضربه خوردن- افزایش سن ونابهنجاري هاي مادرزادی استخوانی از علل بروز این بیماری هستند و از آن جهت که با گذشت زمان وخیم تر می شود، حدود نیمی از بیماران مبتلا، دچار ناتوانی‌های شدیدی می گردند که حتی دیگر امکان خم و راست کردن مفصل خود را از دست می دهند.
 
وی خاطر نشان کرد: از آن جهت که در آرتروز همه بافتها از جمله قسمت عصبی – عضلانی – غضروف- مینیسک و رباطها درگیر می شوند بنابراین استراحت دادن به مفصل ناراحت، بسیار ضروری است.
 
وی در پایان توصیه کرد: ورزش های سبک و مفرح کاهش وزن برای افراد دارای اضافه وزن و کاهش فعالیت‌های بدنی از جمله اقداماتی است که بیمار می تواند برای بهبود بخشیدن به سلامتی خود انجام دهد./ح

برچسب ها: آرتروز ، مفاصل ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار