روزانه بيش از 11 ميليون ليتر نفت گاز و 21 ميليون ليتر بنزين در 8 کلانشهر مهم کشور، مصرف مي شود که با توزيع سوخت با کيفيت در اين کلانشهرها زمينه براي کاهش آلاينده هاي زيست محيطي اين شهرها فراهم مي شود.

جليل سالاري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاثير ارزشمند قانون هدفمندي يارانه ها و همچنين سهميه بندي توزيع بنزين در ساماندهي مصرف سوخت و جلوگيري از مصرف بي رويه افزود: قبل از سال 86 رشد مصرف بنزين سالانه 12 درصد بود و تا 5 ميليارد دلار هم به واردات آن اختصاص مي يافت اما با اقداماتي که در سالهاي اخير شده نرخ رشد بنزين سالانه به 4 درصد مي رسد.
 
وي تصريح کرد: باتوجه به طرح هاي توسعه توليد بنزين که در کشور درحال اجراست کشور از ظرفيت خودکفايي و خوداتکايي در توليد بنزين برخوردار شده است و در دهه فجر طرح هايي به ميزان 13 ميليون ليتر بهره برداري خواهد شد.
 
سالاري از توليد بنزين و گازوئيل با کيفيت تر در آينده نزديک خبر داد و گفت: همزمان با ايام پيروزي انقلاب اسلامي بنزين يورو 4 و 5 در هشت کلانشهر کشور عرضه مي شود.  
 
وي گفت : زيرساخت هاي مربوط به توزيع بنزين و گازوييل استاندارد در انبارها و مخازن شرکت پخش فرآورده هاي نفتي ايران فراهم شده است و تمام مجاري عرضه اين شرکت، آمادگي عرضه سوخت باکيفيت را دارند.
 
سالاري اظهار داشت: وزارت نفت از سال هاي گذشته براي توليد بنزين و گازوييل باکيفيت ، برنامه ريزي و طرح هاي توسعه اي خود را در پالايشگاه هاي مهم کشور اجرا کرده است که با بهره برداري هر يک از اين طرح ها، علاوه بر افزايش ظرفيت پالايشي پالايشگاه ها و توليد فرآورده کشور، کيفيت فرآورده هاي توليدي پالايشگاه هاي کشور نيز به نحو قابل ملاحظه اي افزايش خواهد يافت.
 
در 8 کلانشهر مهم کشور، روزانه بيش از 11 ميليون ليتر نفت گاز و 21 ميليون ليتر بنزين در بخش حمل و نقل مصرف مي شود که توزيع سوخت با کيفيت در اين کلانشهرها از اواسط بهمن ماه ، نقش موثري در کاهش آلاينده هاي زيست محيطي اين شهرها خواهد داشت./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار