يك متخصص مغز و اعصاب گفت: با افزايش سن و آغاز پديده پيري، سلول‌هاي مغزي تخريب مي‌شوند ولي در بيماران پاركينسون ميزان تخريب اين سلول‌ها بيشتر است كه موجب كاهش دوپامين مي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، دكتر نسترن مجدمي‌نسب اظهار كرد: بيماري پاركينسون اغلب در افراد مسن و در اثر تخريب برخي نواحي مغز رخ مي‌دهد و موجب سكته اندام‌ها، اختلال راه رفتن و مشكلات مشابه مي‌‌شود.

 

وي افزود: به ندرت ممكن است برخي از جوانان نيز به پاركينسون دچار شوند كه عوامل زمينه‌اي مانند مصرف بعضي از سموم مانند ترياك، مصرف سيگار و قرار گرفتن در معرض گاز منوكسيدكربن در ابتلاي جوانان به اين بيماري موثر است. همچنين برخي عوامل ژنتيكي موجب ابتلاي فرد به پاركينسون مي‌شود.

 

مجدمي‌نسب گفت: اين بيماري درمان قطعي ندارد و تنها درمان‌هاي علامتي انجام مي‌شود. البته درمان‌هاي جديد نيز با تحريكات الكتريكي در بهبودي افراد تاثير زيادي دارد كه اين شيوه در حال حاضر در ايران تنها در مراكز درماني تهران انجام مي‌شود.

 

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: بيماري پاركينسون پيش‌رونده است و علايم آن به مرور زمان پيشرفت مي‌كند و بنابراين بيماران بايد درمان را مرتب انجام دهند تا از پيشرفت بيماري جلوگيري شود.

 

وي افزود: خوشبختانه تعداد اين بيماران كم است و درمان‌هايي هم كه انجام مي‌شود كم‌هزينه هستند و هر بيمار مي‌تواند از درمان‌ها استفاده كند./س

 


برچسب ها: پارکینسون ، بیماری ، پیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.