عضو شوراي مشورتي گردشگري كشور از حضور گلچيني از 14 هزار خانوار عشاير آذربايجان شرقي در نمايشگاه بين المللي تهران در قالب جشنواره صداي ملي عشاير خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،تراب محمدي افزود: در اين جشنواره ملي، عشايرآذربایجان شرقی مجموعه ای متنوع و کامل از داشته ها، زیبایی ها و جاذبه های فرهنگی و بومي خود را برای آشنایی دیگر هموطنان عرضه مي كنند.

وي تشريح كرد: آذربايجان شرقي داراي 14 هزار خانوار عشايري است كه گلچيني از آنها با برپايي آلاچيق و برپايي نمادين آيين هاي مختلف سنتي ، عروسي و بازی های محلی به معرفي آداب و سنن خود مي پردازند.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با بيان اينكه عشاير استان هاي مختلف كشور در جشنواره صداي ملي عشاير حضور مي يابند، تصريح كرد: آذربايجان شرقي با ارائه آیین های شادي سنتي عشاير و برنامه هايي شاد و مفرح و غير كليشه اي در اين جشنواره حضور خواهند يافت.

محمدي اين جشنواره را معرف آداب و رسوم و فرهنگ عشاير كشور دانست و گفت: صنايع دستي و توليدات عشاير آذربايجان شرقي نيز در كنار آداب و رسومشان در صداي ملي عشاير نمايش داده مي شود.

يادآور مي شود، جشنواره «صداي ملي عشاير» از روز 14 تا 19 بهمن و همزمان با دهه مبارك فجر در محل نمايشگاه بين المللي تهران و برخی کاخ موزه ها و بوستان های شهر تهران پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.