شبكه اجتماعي "توئيتر" اظهار داشته كه هدف بزرگترين حمله سايبري قرار گرفته و حدود 250 هزار حساب كاربري آن شبكه هك شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي، در گمانه زني هاي انجام شده ادعا شده كه اين حمله توسط هكرهاي چيني صورت پذيرفته است.

توئيتر اظهار داشته كه "دسترسي هاي مشكوك و غير معمول" به حساب هاي كاربري مشتركانش را متوجه شده است و توانسته اين حمله سايبري را با موفقيت خنثي نمايد.

با اين حال در ادامه بيانيه اين شبكه اجتماعي آمده كه بيش از 250 هزار مشترك اين شبكه اجتماعي حساب كاربري و اطلاعاتشان هك شده است. در بيانيه "توئيتر" آمده است "اين حمله از سوي افراد مبتدي انجام نشده است و گمان نمي كنيم كه اقدامي انفرادي بوده است. حمله كنندگان بسيار ماهر بوده اند و ما بر اين باوريم كه شركتها و سازمانهاي ديگري نيز بطور مشابه هدف اين حملات قرار گرفته اند."

توئيتر همچنين در ادامه بيانيه خود اظهار داشته كه اسم كاربري مشتركيني را كه مورد حمله قرار گرفته اند را تغيير داده و بزودي آن ها را اعلام خواهد كرد.

توئيتر متهم مشخصي را در اين زمينه اعلام نكرده است اما بطور ضمني اظهار داشته كه اين حمله مشابه حملات سايبري اي بوده است كه عليه روزنامه هاي "وال استريت ژورنال" و "نيويورك تايمز" انجام شده بود.

روز چهارشنبه نيز روزنامه "نيويورك تايمز" مدعي شد كه حملات سايبري اي كه عليه كاركنان آن روزنامه انجام شده احتمالا از سوي هكر هاي چيني بوده است.

وزير امور خارجه چين نيز اين ادعا را تكذيب كرده بود و اظهار داشت "حملات سايبري مي تواند از جانب هر كسي انجام شود و عاملان آن ناشناس و فرامرزي هستند. طرح اين اتهام عليه چين اقدامي غير حرفه اي و غير مسئولانه بوده است زيرا كه دولت چين شديدا در حال مبارزه با حملات سايبري است.

برچسب ها: حمله ، سایبری ، توئیتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار