"احمد عارف" سخنگوي اخوان المسلمين از تمايل "جبهه نجات ملي مصر" به مذاكره با دولت استقبال كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اهرام آنلاين، وي ضمن اعلام اين موضع گيري از سوي جمعيت اخوان المسلمين اعلام كرد كه آن جمعيت نيز خواهان پايان دادن به خشونت ها و آغاز مذاكرات ميان طرفين درگير است.

وي روز گذشته در وب سايت انگليسي زبان جمعيت اخوان السلمين در اين مورد اظهارنظر نموده است. وي بر نظر الازهر در مورد لزوم مذاكره مخالفان با دولت تاكيد كرده است.

با اين حال سخنگوي اخوان المسلمين اظهار داشته كه آن جمعيت پيش شرط هاي تعيين شده از جانب جبهه نجات ملي را قبول ندارد و افزوده است "مذاكره ميان نمايندگان جبهه نجات ملي با رئيس جمهور انجام خواهد شد. با اين وجود مذاكرات بايستي بدون قرار دادن هرگونه پيش شرطي از سوي آن جبهه صورت پذيرد."

وي تاكيد كرده است كه مذاكرات بايستي مطابق "قانون اساسي مصر باشد" و از تمامي گروههايي كه "چيزي براي پنهان كردن ندارند" خواسته است تا در اين روند شركت نمايند و به خشونت ها پايان دهند.

ابراز نظر سخنگوي جمعيت اخوان المسلمين در حالي مطرح مي شود كه پيش از اين "حمدين صباحي" يكي از رهبران مخالف دولت مصر و از اعضاي بلندپايه جبهه نجات ملي مصر روز پنجشنبه اظهار داشته بود كه تنها در صورت تحقق خواسته هاي مخالفان و تعهد دولت مصر به پيش شرط هاي تعيين شده از سوي آن جبهه تمايل به مذاكره خواهند داشت.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار