صادرات و افزایش تولید ملی باعث افزایش سهم کشور در بازارهای جهانی و مقابله با تحریم ها می شود.

مهندس ژاله مجیب، عضو هیئت علمی دانشکده سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران و دبیر اجرایی شانزدهمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  ابزارهای مقابله با تحریم ها باید بازدارنده باشد و کشوری در مقابله با تحریم ها آسیب پذیر است که در حد کمی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد و درصد زیادی از کالاهای خارجی را وارد کند و برای رفع تحریم ها و مقابله با آنها باید هرچه بیشتر سهم تولید ملی و صادرات را در کشور بالا ببریم.
 
وی افزود: سرمایه گذاری و توجه به نظام ملی نوآوری می تواند در رشد و توسعه فناوری در کشور مؤثر باشد و بتوان به وسیله آن تحریم های دشمنان در حوزه فناوری را پشت سر گذاشت.
 
وی حوزه مهم دیگر مقابله با تحریم ها را بسیج عمومی مردم در حوزه‌های مختلف دانست و یادآور شد: استفاده از پتانسیل مردمی، بسیج ادارات و بسیج صنعت می تواند در جهت مقابله با تحریم ها راهگشا باشد و مردم در استراتژی مقابله با تحریم باید نقش داشته باشند.
 
وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین کنگره سراسری دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی ابراز امیدواری کرد و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با استفاده از ظرفیت های زیادی که در ارتقاء دانش و فناوری دارد بتواند نقش مهمی را در پیشبرد ارتباط دانشگاه وصنعت ایفا کند./ح

برچسب ها: صادرات ، نوآوری ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار