جشنواره ملی صدای عشایر عصر امروز با كوچ نمادین عشایر برخی از استان های كشور از جمله لرستان از میدان ونك تا مكان برگزاری جشنواره در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز مي شود.

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اعلام این مطلب افزود: جشنواره ملی صدای عشایر به صورت رسمی امروز آغاز می شود، كه كوچ عشایر10 استان از جمله لرستان امروز به صورت نمادین اجرا شد.

قاسم قربانی اظهار كرد: كوچ نمادین عشایر استان های كشور در طول مسیر از طریق شبكه های سراسری سیما پخش می شود.

كوچ نمادین عشایر لرستان كه با نوای موسیقی محلی همراه شد مورد توجه و استقبال ویژه مردم قرار گرفت به نحوی كه مسیر حركت كوچ با حضور گسترده جمعیت همراه بود.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: برای حضور فعال و مشاركت گسترده لرستان در جشنواره ملی صدای عشایر، غرفه ای به صورت ویژه و اختصاصی به وسعت یك هزار و 600 مترمربع آماده شده است.

قربانی افزود: پخش زنده رادیویی ، طراحی سالن و برپایی سیاه چادر عشایر، گردش مجازی بازدیدكنندگان با لباس محلی از پل ها و بناهای تاریخی و طبیعی استان، تهیه و طراحی كلیپ جشنواره، غرفه مخصوص كودكان و غرفه های صنایع دستی با حضور 20 صنعتگر محلی، سوغات و آش از برنامه های لرستان دراین حشنواره است.

وی گفت: به منظور معرفی فرهنگ غنی مردم لرستان به ویژه عشایر استان، همزمان با برپایی جشنواره صدای عشایر، مراسم سنتی ازدواج عشایری نیز به صورت واقعی در غرفه لرستان برگزار می شود.

جشنواره صدای عشایر 14 تا 19 بهمن‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا خواهد شد/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.